شمانیوز
شما نیوز

واکنش ترامپ به پاسخ رهبری

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران و دیدار وی با رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش شمانیوز به نقل از تسنیم رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با انتشار پیامی توئیتری در واکنش به سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران و دیدار وی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: تهران و واشنگتن هیچ‌یک برای توافق آماده نیستند.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: «اگرچه سفر نخست‌وزیر آبه به ایران برای دیدار با آیت‌الله علی خامنه‌ای را بسیار قابل تمجید می‌دانم، اما من شخصاً احساس می‌کنم که هنوز حتی برای فکر کردن به یک توافق [بین ایران و آمریکا] بسیار زود است. نه آنها [برای توافق] آماده‌اند و نه ما.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: «جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.»

امام خامنه‌ای با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر ژاپن مبنی بر درخواست آمریکا برای مذاکره درباره موضوع هسته‌ای، افزودند: «جمهوری اسلامی ایران به‌مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب 1+5 مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره کند؟»

دونالد ترامپ پیش از این بارها خواستار مذاکره با ایران شده و تأکید کرده بود که برای مذاکره با ایران آمادگی کامل دارد. اما وی امروز پس از شنیدن سخنان کوبنده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، تغییر موضع داده و مدعی شده است که آمریکا نیز مانند ایران آماده مذاکره نیست.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است اما نتوانسته ایران را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های خود کند.

آمریکا حتی در برهه‌ای ایران را به تقابل نظامی تهدید کرد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

با این حال ایران بارها تأکید کرده است که هرگز تحت فشار تن به مذاکره با آمریکا نخواهد داد و ایران کشوری نیست که تسلیم خواسته‌های یک رژیم زورگو شود.

مقامات دولت ترامپ گمان می‌کردند که الگوی کره شمالی در مورد ایران نیز جواب خواهد داد اما مقاومت سرسختانه ایران به آنها ثابت کرده است که همیشه نمی‌توانند خواسته‌هایشان را با تهدید و ارعاب به کشورهای دیگر تحمیل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • سرمدی -- بجنورد

    یک بار هم شده به سراغ تعاریفی که از امپریالیسم وجود دارد
    بروید و جدا و وسیعا بدان بپردازید. امپریالیسم پدیده جدیدی
    نیست که ویژگی های آن ناشاخته باشد. وضع و رویدادهای
    جاری را می توان با آن سنجید و نیز عواقب امور را.
    خواستهای بی پایان امپریالیسم چیست ؟ در منابع خود غربی ها هم حرف و حدیث های زیادی در این مورد وجود دارد. اژدهای سیری ناپذیر !