شمانیوز
شما نیوز

پشت پرده حادثه مشکوک انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان+عکس

ابعاد جدیدی از پشت پرده حادثه مشکوک انفجار نفتکش‌ها از سوی برخی منابع عربی افشا شده است.

پشت پرده حادثه مشکوک انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان+عکس

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم،  یک حساب کاربری در توئیتر از ماهیت عامل انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان پرده برداشته است.

حساب کاربری فردی با عنوان بدون سایه که در معرفی خود چنین آورده است که افسر دستگاه امنیتی امارات است و بیش از 200 هزار نفر آن را دنبال می‌کنند، به افشاگری درباره حادثه مشکوک انفجار دو نفتکش در دریای  عمان در روز پنجشنبه 23 خرداد پرداخته است.

افسر اماراتی در توئیت خود فاش کرده است امارات در پس حمله به دو نفتکش در دریای عمان قرار داد و هدف از این حمله وادار کردن ایران به مذاکره با آمریکاست تا ترامپ در انتخابات آتی به پیروزی دست یابد.

در ادامه این توئیت آمده است در صورت مخالفت ایران(با مذاکره)، عملیات تروریستی بیشتری برای ادامه فشار و موافقت با مذاکره صورت خواهد گرفت.

حزام الحزام استاد سعودی مقیم لندن هم رژیم امارات را عامل انفجار دو نفتکش در دریای عمان دانست و  تاکید کرد امارات با هدف قرار دادن دو نفتکش در دریای  عمان، همچنان، امنیت خلیج(فارس) را به بازی گرفته و ماجراجویی می‌کند و آن را به خطر می‌اندازد، و این علت اعلام حالت فوق العاده‌ای است که قبلا اعلام شده بود، همه این اقدامات برای آن صورت می‌گیرد تا آمریکا به سمت حمله به نظام ایران کشانده شود و حمایت عمان و پاکستان را هم جلب کند.

این استاد سعودی با رد اتهامات و ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران در این حادثه تاکید کرد ایران با وجود تحمیل تحریم‌های  اقتصادی بر این کشور ساده‌لوح نخواهد بود که حرکت کشتیرانی را با این شیوه تعطیل کند، چرا که ایران می‌تواند نفت خود را به شیوه های دیگری بفروشد.

وی افزود سازمان اطلاعات  امارات انفجارهای الفجیره را برای بسیج جهانی به منظور حمله نظامی به ایران انجام داد. در ماه مبارک رمضان به شما گفته بودم که ابوظبی برای شعله ور کردن آتش جنگ در خلیج(فارس) با حمایت ریاض تلاش خواهد کرد، آنگاه تصور می‌کنند که جنگ، بازی کودکان است، در  حالی که ایران می‌تواند تنها با یک روتوئیت امارات را ساقط کند.

آخرین خبر از نفتکش‌های سانحه دیده/ اعزام کارشناسان ایرانی برای ارزیابی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان آخرین وضعیت دو نفتکش سانحه دیده در دریای عمان را تشریح کرد و گفت: کارشناسان ایرانی برای ارزیابی وضعیت یکی از نفتکش ها اعزام شده‌اند.

الله‌مراد عفیفی پور در خصوص آتش‌سوزی دو فرود نفتکش در دریای عمان، اظهار کرد: یکی از این شناورها دچار آتش سوزی شد که پس از چند ساعت با اقدامات انجام شده، حریق آن خاموش شد.

وی با بیان این‌که در نفتکش دوم آتش سوزی مشاهده نشد، افزود: در این نفتکش تقریبا آتش‌سوزی وجود نداشت، احتمالا حریق کمی در موتورخانه آن روی داده است.

وی افزود: در حال حاضر هر دو فروند نفتکش در آب‌های بین‌المللی بوده و در وضعیت باثبات هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان این‌که کارشناسان ایرانی برای ارزیابی نفتکش‌ها اعزام شده‌اند، گفت: این کار برای آن صورت گرفته تا مشخص شود آیا خدمه می‌توانند به نفتکش برگردند یا خیر.

عفیفی‌پور با اشاره به این‌که نفتکش‌ها آتش نداشته و سرد هستند، اظهار کرد: با مالک نفتکش‌ها برای انتقال خدمه و شناور هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش تسنیم رویترز به نقل از شرکت نفتکش ژاپنی آسیب دیده در دریای عمان اعلام کرد نفتکش کوکوکا کوریجس در حال حاضر به مسیر خود به سمت بندر خورفکان امارات ادامه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • کاکو پارسی

    بهتره عربستان ازین ماجرجویی ها دور باشه آخه مسلمان جماعت الا الخصوص از نوع عربش رو چه به این غلطها همین وجود داشتنشون با این ماهیت اسلامی عربی به اندازه کافی مایه سرافکندگی .شرمندگیو رو سیاهی هستش