شمانیوز
شما نیوز

احتمال جنگ بین ایران و امریکا هنوز هست

عباس عبدی گفت: من همواره از مذاکره بدون قید و شرط حمایت می‌کنم و طرفدار آن هستم اما درباره موضوع خاص ایالات متحده در شرایط کنونی و آنچه مطرح می‌کند نظر مخالفی با مذاکره دارم چراکه ما موضوعی برای مذاکره نداریم.

احتمال جنگ بین ایران و امریکا هنوز هست
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرآنلاین: عباس عبدی گفت: من همواره از مذاکره بدون قید و شرط حمایت می‌کنم و طرفدار آن هستم اما درباره موضوع خاص ایالات متحده در شرایط کنونی و آنچه مطرح می‌کند نظر مخالفی با مذاکره دارم چراکه ما موضوعی برای مذاکره نداریم.

 

اظهارات او درباره مذاکره با آمریکا و چرایی نوشتن این نامه بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا را در ادامه بخوانید؛

آقای عبدی! نوشتن این نامه آنهم بلافاصله بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا با چه هدف و نگاهی صورت گرفت؟

طبیعی است که بعد از سقوط پهپاد این نامه نوشته شده چراکه شرایط متشنج‌تر و خطرناک‌تر شده است. نوشتن این نامه موضوعی بود که به نظرم باید صورت می‌گرفت. از آنجا که با اتفاقات روزهای اخیر این تصور ایجاد شده که شرایط پیچیده‌تر از گذشته است زمان برای نوشتن این نامه مناسب‌تر دیده شد بنابراین در این راستا اقدام شده است.

 

چقدر در شرایط کنونی وقوع جنگ را محتمل می‌دانید؟ می توان تحلیل کرد که این نامه بر اساس احساس خطری که این جمع اصلاح طلبانه از احتمال بروز جنگ احساس کردند نوشته شده است؟

واقعیت آن است که ظرفیت‌های وقوع یک درگیری نظامی وجود دارد و فرآیندی را که شاهد آن هستیم اگر اتفاق مثبتی رخ ندهد در نهایت به این سمت است. البته این نکته را نیز باید اشاره کرد هرچه احتمال وقوع جنگ بیش‌تر می‌شود این امید نیز ایجاد می‌شود که طرفین خویشتن‌داری بیشتری از خود نشان دهند و به حل مشکلات فی‌مابین خود بپردازند. اما اگر این اتفاق رخ ندهد هیچ بعید نیست که با یک رودررویی محدود مواجه شویم البته اینکه این مواجهه به چه معنا خواهد بود مسئله دیگری است؛ به عبارت دیگر اینکه آیا احتمال بروز جنگ با صدهاهزار نیروی نظامی خواهد شد طبعا احتمالش اندک است.

 

آیا در شرایط امروز مذاکره با آمریکا را لازم می‌دانید؟

من همواره از مذاکره بدون قید و شرط حمایت می‌کنم و طرفدار آن هستم اما درباره موضوع خاص ایالات متحده در شرایط کنونی و آنچه مطرح می‌کند نظر مخالفی با مذاکره دارم چراکه ما موضوعی برای مذاکره نداریم. آنها می‌گویند «می‌خواهیم شما به بمب اتم دست پیدا نکنید» درحالی که اساسا چنین مبحثی وجود ندارد چراکه در جریان مذاکرات برجام به طور مفصل در این رابطه صحبت شد و طولانی‌ترین مذاکره میان ایران و آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان مذاکرات برجام رخ داد.

بنابراین مذاکره انجام شده و نتیجه آن هم برجام بوده است حال اگر آمریکایی‌ها در حال برهم زدن نتیجه این مذاکرات هستند دیگر دلیلی برای مذاکره جدید وجود ندارد و هیچ تضمینی هم نیست که اگر ایران بار دیگر تن به مذاکره بدهد آمریکا دوباره زیر میز مذاکره نزند لذا به نظر می‌رسد ابتدا باید دستور مذاکره تعیین شود که آن هم نیازمند بازگشت ایالات متحده به برجام و رفع تحریم‌ها ناشی از برجام است.

 

چقدر نامه ای که نوشته شد بر اساس یک تصمیم تشکیلاتی بود؟

نامه هیچ‌ ربطی به تصمیم تشکیلاتی ندارد چراکه بسیاری از افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند در تشکیلات واحد حضور ندارند و شخصا هم عضو هیچ تشکلی نیستم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied