شمانیوز
شما نیوز

تحریم های امریکا علیه ظریف چگونه اعمال می شود ؟

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا دوشنبه هفته گذشته گفته بود روز جمعه نام وزیر خارجه ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در این روز با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد و گفت واشنگتن به فشار اقتصادی به ایران ادامه می‌دهد.

تحریم های امریکا علیه ظریف چگونه اعمال می شود ؟
به گزارش شمانیوز به نقل از فرارو : مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند محدودیت‌های مسافرتی علیه «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران محدود خواهد بود اما ممکن است دارایی‌های احتمالی ایشان مسدود شوند.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امروز دوشنبه (۱ جولای/۱۰ تیرماه) به نقل از مقام‌های دولت ترامپ که اشاره‌ای به نامشان نکرده این خبر را گزارش داده است. این روزنامه نوشته مشخص نیست ظریف چه دارایی‌هایی در قلمرو قابل دسترسی توسط آمریکا دارد.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا دوشنبه هفته گذشته گفته بود روز جمعه نام وزیر خارجه ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در این روز با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد و گفت واشنگتن به فشار اقتصادی به ایران ادامه می‌دهد.

 

مقام‌های سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته‌اند که این تحریم‌ها بیشتر با هدف تبلیغاتی اعمال شده‌اند و فاقد آثار عملی خواهند بود. برخی از این مقام‌ها تحریم‌های جدید را در واکنش به سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی از سوی ایران توصیف کرده‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال سخنان منوشین درباره تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی ایران را بی‌سابقه توصیف کرده و نوشته معمولاً مقام‌های خزانه‌داری سعی می‌کنند از ارائه نام افرادی که قرار است به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌شوند، خودداری کنند تا آنها فرصتی برای منتقل کردن دارایی‌هایشان نداشته باشند.

این روزنامه درباره دلیل عدم تحریم وزیر خارجه ایران نوشته مقام‌های خزانه‌داری از ارائه توضیحات در این خصوص و اینکه آیا تحریم علیه او فوری اعمال خواهد شد یا خیر خودداری کرده‌اند.

 

دولت‌های اروپایی در تلاش بوده‌اند از دولت آمریکا اطلاعات بیشتری درباره این تحریم‌ها که می‌تواند بر فعالیت‌های دیپلماتیک ظریف اثرگذار باشد، کسب کنند. مقام‌های دولت‌های خارجی به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند امیدوارند تحریم‌ها علیه ظریف «جزئی» باشد و توانایی او برای تعامل با غرب را محدود نکند.

مقام‌های سابق آمریکایی هدف دولت ترامپ از تهدید به تحریم ظریف را ارسال پیام به دولت‌های اروپایی دانسته‌اند که با دولت آمریکا بر سر توافق هسته‌ای برجام اختلاف دارند.

دولت‌های اروپایی ادعا می‌کنند به دنبال حفظ توافق هسته‌ای برجام و برخوردار کردن آن از عواید اقتصادی این توافق هستند، دولت آمریکا در مقابل اعلام کرده به دنبال توافقی تازه با ایران است که در آن به تمامی مسائل محل اختلاف با ایران از جمله برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخته شود.

 

«جان اسمیت»، از مقام‌های سابق خزانه‌داری آمریکا گفت: «این کار، توهین مستقیم به اروپایی‌ها است. او احتمالاً آخرین فردی بود که اروپایی‌ها تصور می‌کردند توسط ایالات متحده تحریم شود.»

وال‌استریت‌ژورنال نوشته ظریف سفرهای زیادی به پایتخت‌های کشورهای مختلف انجام می‌دهد و در ماه آوریل مصاحبه‌هایی با رسانه‌های کشورهای خارجی انجام داد.

«مارک دابوویتز»، مدیر عامل لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی» که از مشاوران غیررسمی دولت ترامپ در امور ایران است گفت: «آنها (دولت ترامپ) هر کسی با اختیار تصمیم‌گیری در زمینه‌های سیاست خارجی و امنیت ملی را هدف قرار خواهند داد.»

«وندی شرمن»، سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در زمان مذاکرات هسته‌ای گفت: «نمی‌توانم به چیزی بی‌معناتر از تحریم فردی کلیدی فکر کنم که می‌تواند اگر قرار به گفت‌وگو بین ایران و آمریکا باشد، اثرگذار باشد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied