شمانیوز
شما نیوز

ادعای جدید هوک علیه ایران + جزئیات

بریان هوک درباره توافق جدیدی که آن را مطرح کرد، ادعا کرد: «ما فکر می‌کنیم توافق نهایی باید تمام طیف تهدیدهای علیه صلح و امنیت از سوی ایران را در بر بگیرد، نه تنها در خاورمیانه، بلکه در بیشتر قاره‌های جهان که مستقیماً یا از طریق حزب‌الله حملات تروریستی انجام داده‌اند».

ادعای جدید هوک علیه ایران + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا : نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران مواضعش را درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران تکرار کرد.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه العربیه، گفت: «تحریم‌های نفتی، ۵۰ میلیارد دلار سود سالانه را از دسترس حکومت ایران خارج می‌کند. ما همچنین بخش پتروشیمی، فلزات صنعتی و فلزات با ارزش‌شان را تحریم کرده‌ایم»

وی افزود: «اعمال فشار ادامه خواهد یافت. این برای حکومت ایران قابل تحمل نیست».

هوک با اشاره به اعمال فشار آمریکا علیه ایران گفت: «رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ] با [اعمال] فشار ما مشکلی ندارد و می‌داند که حکومت ایران تحت فشار زیادی بوده و بیشتر آسیب‌پذیر می‌شود».

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین گفت که آمریکا تمایل دارد به توافقی جدید و بهتر از توافق سال ۲۰۱۵[ توافق هسته‌ای ایران] دست یابد اما در همین حال، دولت [آمریکا] «بسیار خرسند» است که مانع دسترسی ایران به میلیاردها دلار سود شده است.

وی درباره توافق جدیدی که آن را مطرح کرد، ادعا کرد: «ما فکر می‌کنیم توافق نهایی باید تمام طیف تهدیدهای علیه صلح و امنیت از سوی ایران را در بر بگیرد، نه تنها در خاورمیانه، بلکه در بیشتر قاره‌های جهان که مستقیماً یا از طریق حزب‌الله حملات تروریستی انجام داده‌اند».

وقتی از هوک درباره وجود کانال‌های ارتباطی میان آمریکا و ایران پرسیده با این ادعا که ایران «چندین بار» دیپلماسی را رد کرده است، گفت: «در حال حاضر، هیچ کانال ارتباطی مخفی میان آمریکا و ایران وجود ندارد».

وی همچنین ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت که این کشور باید رفتارش را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای ایران و با تکیه بر این ادعاها که ایران حامی تروریسم بوده و به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، تحریم‌های قبلی را علیه ایران بازگردانده و تحریم‌های جدیدی نیز علیه این کشور اعمال کرد. اقدامات یک‌جانبه و ضد ایرانی آمریکا تا کنون موجب ایجاد تنش بیشتر در منطقه شده است. در این میان مقامات ارشد آمریکا در چند وقت اخیر مستقیماً برای مذاکره با ایران تمایل نشان داده‌اند که با پیش‌زمینه سیاست‌های دولت فعلی آمریکا درباره ایران این رویکرد دیپلماتیک آمریکا بی اعتبار جلوه می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied