شمانیوز
شما نیوز

ایران به دنبال توقیف نفت کش انگلیسی ها است ؟

در حالی که امروز خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تلاش نیروهای ایرانی برای توقیف یک نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داده بود، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه این ادعا را تکذیب کرد.

ایران به دنبال توقیف نفت کش انگلیسی ها است ؟
به گزارش شمانیوز به نقل از برترین‌ها: در حالی که امروز خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تلاش نیروهای ایرانی برای توقیف یک نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داده بود، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه این ادعا را تکذیب کرد.

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد، ۵ قایق که احتمالا ایرانی بودند، تلاش کردند با نزدیک شدن به یک نفت‌کش انگلیسی، آن را به سمت آب‌های ایران در خلیج‌فارس برده و تصرف کنند.

این مسئول آمریکایی افزود، ولی این قایق‌های ایرانی، پس از هشدار ناو انگلیسی «اچ ام اس مونت رز» مجبور به عقب‌نشینی شدند.

ادعای تلاش ایران برای توقیف نفت‌کش انگلیسی

در پی ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تلاش پنج قایق تندرو ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌ فارس و عقب نشینی آنها با دخالت ناو انگلیسی "اچ ام اس مونت رز" ، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاهدر اطلاعیه‌ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد:

گشت‌های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و ماموریت های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.

این اطلاعیه تاکید کرده است: در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.

ادعای تلاش ایران برای توقیف نفت‌کش انگلیسی

محمد جواد ظریف؛ وزیر امورخارجه هم در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا ادعای انگلیس درست است که نفتکش آنها توقیف شده است؟ اظهار کرد: آنها یک ادعایی را مطرح می‌کنند تا تنش ایجاد کنند که این ادعاها ارزشی ندارد و این ادعاها را زیاد مطرح کردند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین سپاه نفتکش انگلیسی را توقیف نکرده است؟ گفت: این حرف‌ها برای پوشاندن نقاط ضعف خود آنها (‌انگلیسی‌ها) است.

حسن روحانی؛ رئیس جمهور روز گذشته درباره پیامدهای توقیف نفت‌کش حامل نفت ایران در «جبل‌الطارق» هشدار داد و خطاب به مقام‌های انگلیسی گفت: «شما آغازگر ناامنی هستید و بعدها شاهد پیامدهای این اقدام خواهید شد.»

ابرنفت‌کش ایرانی، پنجشنبه هفته گذشته توسط پلیس و افسران گمرک جبل الطارق توقیف شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied