شمانیوز
شما نیوز

مجلس امریکا برای جلوگیری از درگیری با ایران طرح داد + جزئیات

شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد اضافه شدن طرحی در قالب یک متمم به لایحه بودجه دفاعی ۷۲۵ میلیارد دلاری آمریکا را داده‌اند که خواستار محدود کردن اختیارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای آغاز درگیری نظامی با ایران است.

مجلس امریکا برای جلوگیری از درگیری با ایران طرح داد + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از  تسنیم: شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد اضافه شدن طرحی در قالب یک متمم به لایحه بودجه دفاعی 725 میلیارد دلاری آمریکا را داده‌اند که خواستار محدود کردن اختیارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای آغاز درگیری نظامی با ایران است.

نسخه مجلس سنای آمریکا از این لایحه بودجه ماه گذشته به تصویب رسید، اما اعضای سنا نتوانستند طرح مشابهی که خواستار جلوگیری از درگیری نظامی با ایران بود را به طرح خود اضافه کنند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند انتظار می‌رود اعضای مجلس نمایندگان طرح ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران را به تصویب برسانند. در این حالت، این طرح به نسخه مجلس نمایندگان از لایحه بودجه دفاعی اضافه خواهد شد، اما احتمالاً نخواهد توانست به قانون تبدیل شود و در نسخه نهایی لایحه بودجه دفاعی آمریکا گنجانده شود.

در صورتی که طرحی در یکی از مجلسین کنگره (مثلاً سنا) به تصویب برسد، بایستی طرح متناظر آن در دیگر شاخه کنگره (مثلا مجلس نمایندگان) نیز معرفی شده و در صحن عمومی آن مجلس هم به تصویب برسد.

اگر طرحی در یکی از این دو مجلس به تصویب برسد و در دیگری به تصویب نرسد قرار گرفتن آن متن نهایی قانون منوط به اعلام نظر کمیته‌ای موسوم به «کمیته مصالحه» خواهد بود که متشکل از نمایندگان هر دو مجلس است و برای یکسان‌سازی طرح و رفع موارد اختلاف تشکیل می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied