شمانیوز
شما نیوز

دفاع جالب مطهری از خاتمی + جزئیات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاعیه و جلسات دادگاه محمدرضا خاتمی تأکید کرد: نمی توان گفت که همه باید اعتقاد داشته باشند که در انتخابات سال 88 تقلب شده یا نشده است. هرکسی عقیده ای دارد و قضاوت با مردم است.

دفاع جالب مطهری از خاتمی + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از جماران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاعیه و جلسات دادگاه محمدرضا خاتمی تأکید کرد: نمی توان گفت که همه باید اعتقاد داشته باشند که در انتخابات سال 88 تقلب شده یا نشده است. هرکسی عقیده ای دارد و قضاوت با مردم است.

علی مطهری در خصوص دفاعیه و جلسات دادگاه محمدرضا خاتمی گفت: دفاعیه آقای محمدرضا خاتمی برای دادگاه را خواندم. متنی قوی بود اما مهم این است که دادگاه اراده ای برای بررسی ادعا و مدارک و اسناد ایشان نداشت و حرفشان این بود که ملاک ما نظر شورای نگهبان است که صحت انتخابات را تأیید کرده. سؤال این است که اگر قرار بر عدم بررسی ادعای آقای خاتمی بوده پس چرا دادگاه تشکیل دادند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ثابت شدن ادعای تقلب در سال 88 به کل نظام آسیب نمی زند، تصریح کرد: ادعای آقای محمدرضا خاتمی و افرادی مانند ایشان این است که در وزارت کشور و در اتاق تجمیع آراء تقلب شده و تعداد قابل توجهی آراء به آراء یکی از نامزدها اضافه کرده اند. فرضا این ادعا ثابت شود، این امر یعنی تخلف و بلکه تقلب و خیانت افرادی در نقطه حساس سامانه انتخاباتی؛ که ای بسا مقامات عالی کشور نیز از آن بی خبر بوده اند و به عبارت دیگر این افراد مقامات عالی کشور را نیز فریب داده اند.

وی افزود: اگر از این منظر به موضوع نگاه شود هراس قوه قضائیه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی از رسیدگی به این موضوع از بین می رود؛ بلکه این رسیدگی و تعیین تکلیف را به نفع نظام جمهوری اسلامی خواهند دانست.

مطهری با بیان اینکه صرف اظهار عقیده نباید موجب محاکمه شود، اظهار داشت: اساسا عقیده قابل مؤاخذه نیست. چون قابل اجبار نیست؛ نمی توان گفت که همه باید اعتقاد داشته باشند که در انتخابات سال 88 تقلب شده یا نشده است. هرکسی عقیده ای دارد و قضاوت با مردم است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر کسی امروز ادعا کرد در انتخابات سال 88 تقلب شده و آنگاه دست به اقدامات عملی مانند تخریب و آسیب زدن به اموال عمومی زد، او باید محاکمه شود اما صرف اظهار نظر نباید موجب اظهار و محاکمه و مجازات شود. لذا برخوردی که با آقای محمدرضا خاتمی شد از اساس غلط و غیر ضروری بود. نباید طوری رفتار کنیم که فضای اختناق تداعی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • یک فرهنگی

    و درود خدا بر مطهری که حقا پسر همان پدر است