شمانیوز
شما نیوز

70 میلیارد پول نفت ایران بلوکه شد + جزئیات

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کره‌جنوبی ۷۰میلیارد دلار پول حاصل فروش نفت ایران را بلوکه کرده است، گفت: برگرداندن پول بلوکه شده یا خرید تجهیزات ایران به همان میزان، دو راهکار است که کمیسیون انرژی پیش پای این کشور برای بازگرداندن پول‌های مذکور گذاشت.

70 میلیارد پول نفت ایران بلوکه شد + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از خانه ملت: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کره‌جنوبی ۷۰میلیارد دلار پول حاصل فروش نفت ایران را بلوکه کرده است، گفت: برگرداندن پول بلوکه شده یا خرید تجهیزات ایران به همان میزان، دو راهکار است که کمیسیون انرژی پیش پای این کشور برای بازگرداندن پول‌های مذکور گذاشت.

 

عدل هاشمی‌پور در تشریح سفر چند روز گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی به کشور کره جنوبی و دیدار با رئیس کمیسیون انرژی، رئیس پارلمان و رئیس شرکت نفت این کشور، گفت: از آنجا که این کشور از نعمت‌ها و انرژی‌های نفت و گاز محروم هستند به این سرمایه عظیم ایران نیاز داشته و این دیدار برای از سرگیری معاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه انرژی صورت گرفت، همچنین پیام کتبی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس ایران به رئیس پارلمان کره جنوبی توسط آقای حسن‌پور داده شد.

 

کره‌جنوبی 70 میلیارد دلار پول حاصل فروش نفت ایران را بلوکه کرده است

نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید نفت خام، صنایع پتروشیمی و گاز ایران مورد استقبال رئیس کمیسیون انرژی و رئیس پارلمان کره‌جنوبی قرار گرفت، افزود: از آنجا که حدود 70میلیارد دلار پول حاصل فروش نفت ایران به کره‌جنوبی در این کشور قبل از تحریم‌ها بلوکه شده است دو راهکار پیش پای آن‌ها گذاشتیم که این راهکارها عبارتند از برگرداندن پول بلوکه شده یا خرید تجهیزات ایران به همان میزان.

ئیس پارلمان کره جنوبی قول تعامل با دولت این کشور را جهت آزاد شدن پول بلوکه شده یا خرید تجهیزات فنی و صنعتی ایران را داد، البته مسئولان این کشور به دلیل کارشکنی از امریکا از خرید نفت ایران خودداری می‌کنند لذا پیشنهاد خرید تجهیزات غیرتحریمی ایران را به آن‌ها دادیم

 

پیشنهاد خرید تجهیزات غیرتحریمی ایران

وی با بیان اینکه رئیس پارلمان کره جنوبی قول تعامل با دولت این کشور را جهت آزاد شدن پول بلوکه شده یا خرید تجهیزات فنی و صنعتی ایران را داد، ادامه داد: مسئولان این کشور به دلیل کارشکنی امریکا از خرید نفت ایران خودداری می‌کنند لذا پیشنهاد خرید تجهیزات غیرتحریمی ایران را به آن‌ها دادیم.

 

کره جنوبی یک میلیون و 400هزار بشکه برای 3 ماه آینده خود ذخیره دارد

هاشمی‌پور با بیان اینکه در دیدار با رئیس شرکت نفت کره جنوبی از مخزن ذخیره‌سازی نفت نیز بازدید کرده‌اند، مطرح کرد: آن‌ها حدود یک میلیون و 400هزار بشکه برای 3 ماه آینده خود ذخیره دارند تا درصورت ایجاد هر نوع التهاب در بازار فعالیت‌های صنعتی‌شان لنگ نفت نماند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: فریدون حسن‌پور، علی عسکر ظاهری، احمد مرادی، محمد خالدی و.. ازجمله نمایندگان حاضر در این سفر بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied