شمانیوز
شما نیوز

وکنش جالب سازمان ملل به تحریم ظریف توسط امریکا

سازمان ملل متحد از محدودیت تردد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در شهر نیویورک ابراز نگرانی کرده است.

وکنش جالب سازمان ملل به تحریم ظریف توسط امریکا
به گزارش شمانیوز به نقل از جام نیوز : سازمان ملل متحد از محدودیت تردد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در شهر نیویورک ابراز نگرانی کرده است.
 

 

به گفته فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد، دبیرخانه این سازمان برای بررسی این موضوع با دیپلمات های آمریکایی و ایرانی در تماس است.

 

او گفت: دبیرخانه سازمان ملل از محدودیت تردد اعمال شده به وسیله کشور میزبان بر اعضای هیات نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل مطلع است. دبیرخانه در تماس نزدیک با نمایندگی های آمریکا و ایران است و نگرانی خود را به اطلاع کشور میزبان رسانده است.

 

محمد جواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان از روز یکشنبه برای شرکت در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد.

 

روادید سفر آقای ظریف پس از موافقت مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا صادر شد ولی دولت آمریکا او را به تردد میان مقر سازمان ملل متحد، دفتر نمایندگی ایران در این سازمان، اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان اف کندی نیویورک محدود کرده است. روادید صادر شده برای دیپلمات های ایرانی تنها برای حضور در شعاع ۴۰ کیلومتری سازمان ملل متحد است.

 

سفر وزیرخارجه ایران به نیویورک در حالی انجام شد که ماه گذشته مقام های آمریکایی همزمان با تحریم رهبر معظم انقلاب اسلامی از احتمال تحریم او خبر داده بودند. با این حال، خبرگزاری رویترز هفته پیش به نقل از مقام های مطلع در دولت آمریکا از انصراف واشنگتن از این کار خبر داده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied