شمانیوز
شما نیوز

ایران را وادار به خودکشی می کنند !

«اینکه آیت الله خامنه‌ای گفتگو با آمریکا و ترامپ را «سمّ مضاعف» میخواند یک مساله بدیهی است چون هدف آمریکا این است که ایران با امضای مطالبات 12 گانه آمریکا تسلیم شود و این خودکشی سیاسی برای جمهوری اسلامی است.»

ایران را وادار به خودکشی می کنند !
به گزارش شمانیوز به نقل از جام نیوز : ، «حسین آرین» افسر پیشین نیروی دریایی و کارشناس امور نظامی و راهبردی در گفتگو با بی‌بی‌سی به تشریح اهداف آمریکا از مذاکره با ایران پرداخت.
 

 

آرین در این باره به بی بی سی گفت: گفتگوی آمریکا با ایران بر اساس شروط 12 گانه ای است که پمپئو، وزیرخارجه آمریکا اعلام کرده است؛ یعنی ایران به سلاح هسته ای دسترسی پیدا نکند، به‌طور کامل غنی‌سازی را کنار بگذارد، چرخه سوخت هسته ای‌اش را از بین ببرد،  برنامه موشکی خود را کنار بگذارد و بُرد موشک‌هایش را به زیر 300 کیلومتر بیاورد.

 

حسین آرین، افسر پیشین نیروی دریایی و کارشناس امور دریایی در گفتگو با بی‌بی‌سی

 

وی در ادامه تاکید کرد: «ایران به خوبی می داند که مذاکره ای در کار نیست و اینکه آیت الله خامنه‌ای گفتگو با آمریکا و ترامپ را «سمّ مضاعف» میخواند یک مساله بدیهی است چون آمریکا نمی خواهد که مذاکره کند، هدف آمریکا این است که ایران با امضای مطالبات 12 گانه آمریکا تسلیم شود و دستان خود را بالا ببرد و این خودکشی سیاسی برای جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی هیچوقت چنین چیزی را قبول نخواهد کرد.»

 

کارشناس بی بی سی افزود: اگرچه آمریکایی ها فعلا این دوازده شرط را علم نکرده اند، ولی در میانه مذاکرات آنها را علم خواهند کرد. برای نمونه، "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید که اخیرا در یک انجمن مسیحی طرفدار اسرائیل صحبت می‌کرد، گفته است «چرخه هسته ای ایران باید از بین برود» یعنی دارد برای ایران تکیلف تعیین می‌کند که موشک هایی که تولید می‌کنید باید بر اساس "ام.تی.سی.آر" یا "رژیم کنترل تکنولوژی موشکی" که یک سیستم داوطلبانه است باید بُرد آنها بیش از ۳۰۰ کیلومتر نباشد. چون بُرد بیشتر از 300 کیلومتر، جزو سلاح های کشتار جمعی به حساب می آید. اینها محدودیت های بسیار زیادی است که آمریکا می‌خواهد به ایران تحمیل کند؛ محدودیت هایی که دست جمهوری اسلامی را می بندد.

 

وی خاطرنشان ساخت: اگر ایران مطالبات 12 گانه آمریکا را امضا کند و تسلیم شود، به باور من بسیاری از منافع ملی را تحت تاثیر منفی خود قرار خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied