شمانیوز
شما نیوز

ایران انگلیس را به سختی مجازات می کند

پس از دزدی دریایی انگلیسی ها و توقیف نفتکش ایرانی، مقامات این کشور در انتظار مجازات هستند؛ انتظاری که برای آنها دردناک شده است!

ایران انگلیس را به سختی مجازات می کند
به گزارش شمانیوز به نقل از جام نیوز :  پنی موردانت، وزیر دفاع بریتانیا، نسبت به حفاظت از محموله‌های این کشور در تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد.
 

 

موردانت همچنین گفته که برای کاهش تهدیدات در امنیت منطقه به همکاری نزدیک با شرکا و متحدان کشورش ادامه می‌دهد.

 

این ابراز نگرانی پس از آن است که بریتانیا به بهانه تحریم سوریه از سوی اتحادیه اروپا، یک نفتکش ایرانی به دستور آمریکا در جبل الطارق را توقیف کرد؛ اقدامی که با واکنش صریح مقامات ایرانی مواجه شد.

 

مقامات نظامی ایران، مکرر تاکید کرده اند که این دزدی دریایی انگلیسی ها، بی‌پاسخ و مجازات نخواهد ماند؛ تاکیدی که با اضطراب و نگرانی مدام انگلیسی ها همراه شد.

 

چند روزی است که انگلیسی ها از نگرانی درباره امنیت کشتی های خود در خلیج فارس و تنگه هرمز گفته و  ناوشکن اچ-ام-اس دانکن را به منطقه اعزام کردند.


امروز نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد یک "شناور خارجی" را که حامل یک میلیون لیتر "سوخت قاچاق" بوده است، در جنوب جزیره لارک، در تنگه هرمز توقیف کرده است.

 

این خبر کافی بود تا بار دیگر انگلیسی ها نگران شوند؛ سخنگوی دولت بریتانیا اعلام کرد که این کشور در پی دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه است.

 

 

به گزارش رویترز، یکی از سخنگویان دولت بریتانیا روز پنج‌شنبه گفت: «پیرو گزارش‌ها درباره نفتکش توقیف‌شده در خلیج فارس به دنبال اطلاعات بیشتر هستیم. همچنان اکیدا از مقام‌های ایران خواستار تنش‌زدایی در منطقه هستیم».

 

پس از توقیف نفتکش ایرانی، انگلیسی ها هر لحظه منتظر انتقام‌اند؛ اتفاقی که بیش از درگیری نظامی و جنگ، بریتانیایی ها را اذیت می‌کند. هرگاه خبری درباره توقیف یا ناپدید شدن کشتی در هر جای دنیا مطرح می شود، وزارت خارجه بریتانیا بلافاصله نگران می شود و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر می رود.

 

جدای از نگرانی درباره هزینه های درگیری نظامی، بریتانیا در حال حاضر با بحران سیاسی مواجه است.

 

این کشور در مذاکرات برگزیت(خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به بن بست رسیده است و به همین دلیل، ترزا می، نخست وزیر این کشور استعفا کرده است.

 

در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بدون توافق با این اتحادیه، این کشور شرایط بسیاری پیچیده ای پیدا کرده و نمی تواند متحمل هزینه های اضافی شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied