شمانیوز
شما نیوز

امریکا به ایران در مورد کشتی توقیف شده هشدار داد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از توقیف یک کشتی حامل سوخت قاچاق ابراز ناخرسندی کرده و از ایران خواسته این کشتی و خدمه آن را «فورا» آزاد کند.

امریکا به ایران در مورد کشتی توقیف شده هشدار داد
به گزارش شمانیوز به نقل از  فارس: وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ای از توقیف یک کشتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس ابراز ناخرسندی کرد و مدعی شد که ایران در حال آزار کشتی‌هایی است که از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌بی‌سی»، در بخشی از این بیانیه آمده است که آمریکا «ادامه آزار کشتی‌ها و ایجاد اخلال در عبور امن از داخل و اطراف تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قویا محکوم می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «ایران باید این فعالیت‌های غیرقانونی را متوقف کرده و فورا کشتی و خدمه‌ای را که بر اساس گزارش‌ها توقیف شده‌اند، آزاد کند. ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود برای اطمینان از اینکه تاکتیک‌های باج‌خواهی و فعالیت‌های شرارت‌بار ایران دیگر امنیت دریانوردی و تجارت جهانی را مختل نکند، ادامه می‌دهیم.»

 

سپاه پاسداران امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق را در نزدیکی جزیره «لارک» توقیف کرده است. در بخشی از بیانیه سپاه آمده است: «این کشتی که ظرفیت حمل ۲ میلیون لیتر سوخت را دارد با ۱۲ خدمه خارجی در حال عزیمت برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنج‌های ایرانی به کشتی‌های بیگانه در مناطق دورتر بود که با هوشمندی رزمندگان نیروی دریایی سپاه ناکام ماند.»

 

ملیت این کشتی توقیف شده در ابتدا نامشخص بود، در ابتدا خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تلویزیون ایران اعلام کرد روی کشتی توقیف شده به دست سپاه پاسداران در منطقه خلیج فارس پرچم انگلیس برافراشته بود.

 

این خبر با تکذیب لندن همراه بود، سخنگوی دولت انگلیس روز پنج‌شنبه برخی از گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه کشتی توقیف‌شده در خلیج فارس انگلیسی است را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لندن در این مورد گفت: «در حال حاضر ما از وجود هرگونه منافع انگلیسی در این کشتی، بی‌اطلاع هستیم.»

 

تا اینکه به نقل از صدا و سیما، یک منبع آگاه اعلام کرد نفتکش حامل سوخت قاچاق که امروز در خلیج فارس توقیف شد دارای پرچم پاناما بود.

دفاع آمریکا از قاچاقچیان سوخت در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن در هفته‌های گذشته با اعزام چند هزار نیرو، یک ناو هواپیمابر و چند بمب‌افکن به منطقه، به افزایش تنش‌ها دامن زده است. همزمان، انگلیس یک نفتکش حامل نفت ایران را به بهانه مقابله با نقض تحریم‌های سوریه، در نزدیکی منطقه «جبل طارق» توقیف کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied