شمانیوز
شما نیوز

جزئیات سرنگونی پهپاد ایرانی توسط آمریکا

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد یک کشتی نظامی این کشور، یک پهپاد ایرانی را هدف قرار داده است.

جزئیات سرنگونی پهپاد ایرانی توسط آمریکا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا؛ رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی قبل مدعی شد نیروهای نظامی این کشور در تنگه هرمز، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را در فاصله حدودا یک کیلومتری کشتی آمریکایی هدف قرار داده است.

ادعای ترامپ درباره هدف قرار دادن پهپاد ایرانی

دونالد ترامپ در صحبت‌های خود با خبرنگاران در کاخ سفید ادعا کرد که یک ناو نیروی دریایی آمریکا یک پهپاد ایرانی را در قالب «اقدامی تدافعیـ ساقط کرده است.

 

ترامپ اظهار کرد: ناو یواس‌اس باکسر (ال‌اچ‌دی-۴) پنج‌شنبه این پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

 

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که چهار هفته پیش، ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را پس از آن که این پهپاد حریم هوایی کشورمان را نقض کرد مورد هدف قرار داد.

 

ترامپ به خبرنگاران گفت: ناو باکستر اقدام دفاعی علیه پهپاد ایرانی به عمل آورد که در فاصله نزدیکِ حدوداً هزار یاردی به آن حضور داشته و هشدارهای متعدد برای عدم تهدید امنیت این ناو و خدمه آن را نادیده گرفته بود.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا ادعا کرد: پهپاد ایرانی بلافاصله منهدم شد.

ترامپ ادعاهای خود را با این صحبت بی‌اساس ادامه داد که «اقدام پهپاد ایرانی آخرین نمونه از اقدامات متعدد تحریک‌آمیز و خصمانه علیه کشتی‌هایی است که در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند.»

 

او گفت: ایالات متحده حق دفاع از کارکنان و تأسیساتش را برای خود محفوظ می‌داند و تلاش‌های ایران برای ایجاد اختلال در آزادی دریانوردی و تجارت جهانی را محکوم می‌کند.

 

ترامپ از سایر کشورها خواست هنگام عبور کشتی‌هایشان از این منطقه از این کشتی‌ها حفاظت کنند و «با ما در آینده همکاری داشته باشند».

 

ترامپ همچنین ویدئویی از اظهارات خود در این‌باره را در توئیتر منتشر کرد و نوشت: «می‌خواهم همه را از اتفاقی که امروز در تنگه هرمز رخ داد و ناو باکسر نیز در آن نقش داشت، مطلع کنم.»

 

او در این توئیت نیز ادعای «اقدام تدافعی ناو باکسر علیه ناو ایرانی» را تکرار کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied