شمانیوز
شما نیوز

تهدید جدی مکرون توسط روحانی + جزئیات

رئیس‌جمهور با رد راهکارهای چند ماهه برای توقف فعالیت‌های ایران گفت: گذشت زمان و از دست رفتن فرصت‌ها ایران را مجبور به اجرای گام سوم خود خواهد کرد.

تهدید جدی مکرون توسط روحانی + جزئیات

به گزارش شمانیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، اهتمام و تلاش فرانسه برای حفظ برجام را حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگذاشتن همه مسیرها برای حفظ برجام است.

رئیس جمهور با اشاره به سفر نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه به کشورمان، اظهار داشت: طرفین ایرانی و اروپایی برجام باید تلاش کنند تا گام های متوازنی در راستای حفظ این توافق برداشته شود.

روحانی تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا را در بقای برجام مشکل آفرین است و افزود: افرادی در آمریکا هستند که نمی‌خواهند تلاشها برای حفظ برجام موفق باشد که نمونه آن تصمیم اخیر کنگره آمریکا در دزدی بیش از یک و نیم میلیارد دلار پول ملت ایران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه علی رغم مشکلات و کارشکنی ها معتقدیم طرفین باید از فرصت باقیمانده به خوبی استفاده و بهره برداری کرده و کارشناسان دوطرف با خلاقیت خود راهکارهای مناسبی را برای حفظ و ادامه برجام پیدا کنند، گفت: اروپا باید تلاشهای خود را در راستای تامین منافع مشروع ایران و ایجاد آتش بس در این جنگ اقتصادی آمریکا تسریع کنند.

روحانی تبادل از طریق اینستکس همزمان با ورود پول فروش نفت از این طریق را در راستای استمرار تلاش‌ها برای حفظ برجام مهم دانست و خاطرنشان کرد: گذشت زمان و از دست رفتن فرصت ها ایران را مجبور به اجرای گام سوم خود خواهد کرد.

رئیس جمهور لغو تحریم های آمریکا را راهکاری دیگر برای استمرار تلاش ها برای حفظ و ادامه برجام و بازگشت شرایط به گذشته دانست و گفت: به هیچ عنوان راهکارهای چند ماهه برای توقف فعالیت های ایران قابل قبول نیست.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به ضرورت تلاش طرفین برای کاهش تنش‌ها و حفظ برجام، گفت: متاسفانه همواره افراطیونی هستند که از تلاش کشورها برای رسیدن به صلح ممانعت می کنند و اعلام آمریکا مبنی بر سخت تر کردن تحریم ها علیه ایران در این راستا است.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپا اقدامات خود را برای فعال شدن عملی اینستکس تسریع کرده است، به بیانیه مشترک سه کشور اروپایی در رابطه با تامین منافع ایران در برجام اشاره کرد و افزود: تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا فعالیت تجاری بسیاری از کشورها با ایران را دچار مشکل کرده است.

مکرون تاکید کرد: فرانسه اهتمام ویژه ای نسبت به حل و فصل مسائل و مشکلات و حفظ برجام دارد و این نیاز به تلاش همه طرف ها دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied