شمانیوز
شما نیوز

حمله زیبا کلام به شورای نگهبان + جزئیات

زیبا کلام گفت: شورای نگهبان تمام کسانی را که گفته بالای چشمت ابرو است و کوچکترین نقدی به حکومت وارد کرده باشند همه را رد صلاحیت می‌کند و این نقض ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی است.

حمله زیبا کلام به شورای نگهبان + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرآنلاین: زیبا کلام گفت: شورای نگهبان تمام کسانی را که گفته بالای چشمت ابرو است و کوچکترین نقدی به حکومت وارد کرده باشند همه را رد صلاحیت می‌کند و این نقض ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی است.

صادق زیبا کلام فعال سیاسی اصلاح طلب  داشت با اشاره به نگرانی اصلاح طلبان از ردصلاحیت کاندیداهایشان در انتخابات پیش رو از سوی شورای نگهبان، گفت: شورای محترم نگهبان می‌گوید ای مردم از این ۲۰۰ یا ۲۰ نفری که در انتخابات کاندیدا شده‌اند ما به شما می‌گوییم کدام یک اصلح و بهتر هستند و شما از میان آنهایی که ما انتخاب کردیم یک نفر را انتخاب کنید؛ این مغایر با ابتدایی‌ترین اصل در دموکراسی است چراکه این خود مردم هستند که اصلح را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: البته باید به قانون انتخابات بندهایی را اضافه کنیم که مثلا کسی می‌خواهد نامزد شود باید امضا جمع کند یا دادگستری اعلام کند که پیشینه کیفری نداشته باشد این‌ها را می‌توان اضافه کرد. اما ما همه می‌دانیم آنچه در حال حاضر شورای نگهبان انجام می‌دهد گزینش سیاسی است. شورای نگهبان تمام کسانی را که گفته بالای چشمت ابرو است و کوچکترین نقدی به حکومت وارد کرده باشند همه را رد صلاحیت می‌کند و این نقض ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی است.

زیبا کلام گفت: بارها و بارها کسانی که رد صلاحیت شده‌اند از شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت خود را پرسیده‌اند و آنها جز یکسری ایرادات کلی مانند اینکه میزان التزام شما به ولایت فقیه یا التزام به جمهوری اسلامی روشن نشد. یعنی این جمله‌ای که آقای کدخدایی گفته‌اند به نظرم ختم کلام است؛ او گفته است ما (یعنی شورای نگهبان) نمی‌گوییم صادق زیباکلام صلاحیت ندارد بلکه می‌گوییم صلاحیت صادق زیباکلام برای شورای نگهبان احراز نشد. این یعنی بازی با کلمات و عبارات.

وی در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان چطور حاضر شدند به فردی مانند محمد دهقان که نزدیک به جریانی خاص است، برای حقوقدانی شورای نگهبان رای دهند، گفت: به نظر من فراکسیون امید مدت‌ها است که به اقدامات سیاسی و به عبارتی معامله با اصولگرایان و به یک معنا خوش خدمتی برای آنها رو آورده است تا آینده خود را برای انتخابات بعدی تضمین کنند؛ یعنی تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا شورای نگهبان در انتخابات بعدی رد صلاحیتشان نکند.

این فعال سیاسی اطلاح طلب افزود: در همین راستا مدت‌هاست که فراکسیون امید خیلی دیگر به مطالبات مردم و دلایلی که اسفند ۹۴ مردم به آنها رای دادند توجهی نمی‌کنند درواقع خیلی وقت است که فراکسیون امید از خود نمی‌پرسد مردم چهار سال پیش چرا به ما رای دادند؟! به نظرم اصلاح طلبان مجلس مدت‌هاست از این موضوع گذر کرده‌اند و فقط و فقط به قدرت و هوای قدرت داشتن برایشان مطرح است

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied