شمانیوز
شما نیوز

صدرات نفت ایران به ترکیه افزایش یافت

ترکیه طی ماه می ۲۰۱۹ میلادی( اردیبهشت و خرداد) ۳۹۰ هزار و ۹۹۱ تن نفت خام و ۵۴۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از ایران وارد کرده است.

صدرات نفت ایران به ترکیه افزایش یافت
به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا: ترکیه طی ماه می ۲۰۱۹ میلادی( اردیبهشت و خرداد) ۳۹۰ هزار و ۹۹۱ تن نفت خام و ۵۴۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از ایران وارد کرده است.

بر اساس « گزارش بازار نفت می ۲۰۱۹ » سازمان تنظیم بازار انرژی ترکیه، طی این ماه ۳۹۰ هزار و ۹۹۱ تن (تقریبا ۲.۵ میلون بشکه) نفت خام از ایران وارد کشور شده است.

ترکیه در ماه می مجموعا ۲ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۵۱۰ تن (در حدود ۱۷ میلیون بشکه) نفت خام وارد کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

روسیه با ۸۸۵ هزار و ۷۳۸ تن و عراق با ۷۵۷ هزار و ۴۴۸ تن بزرگترین تامین کنندگان نفت خام ترکیه در ماه می بوده اند. ایران نیز سومین فروشنده بزرگ نفت خام طی این مدت به ترکیه بوده است.

همچنین بر اساس «گزارش بازار گاز می ۲۰۱۹» میزان واردات گاز طبیعی ترکیه با ۱۰.۸۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۶۸۱ هزار مترمکعب رقم خورد.

روسیه با ۸۹۴ میلیون،جمهوری آذربایجان با ۷۷۰ میلیون و ایران با ۵۴۳ میلیون متر مکعب بزرگترین تامین کنندگان گاز طبیعی ترکیه در ماه می بوده اند.

ترکیه نزدیک به ۴۷۳ میلیون مترمکعب از گاز مصرفی خود را نیز از طریق واردات گاز مایع از الجزایر و قطر وارد کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied