شمانیوز
شما نیوز

ترامپ برای چین شرط گذاشت

دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه گفت: درصورتی که چین اقدامات مثبتی بردارد، شاید اعمال تعرفه بر کالاهای چینی را لغو یا به تعویق بیندازم.

ترامپ برای چین شرط گذاشت
به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا: "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه گفت: درصورتی که چین اقدامات مثبتی بردارد، شاید اعمال تعرفه بر کالاهای چینی را لغو یا به تعویق بیندازم.

به گزارش شبکه "سی ان بی سی"، ترامپ این سخنان را ساعاتی پس از آن اعلام کرد که چین، آمریکا را تهدید کرد که تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه بیشتر بر محصولات چینی را تلافی می کند.

دونالد ترامپ روز پنج شنبه در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد تعرفه گمرکی ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین را ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا چین را متهم کرده که به وعده‌اش برای خرید محصولات کشاورزی بیش‌تر از آمریکا عمل نکرده است.

تعرفه جدید تنها یک روز پس از بازگشت هیات مذاکره‌کننده آمریکایی از چین اعلام شده است.

به نظر می‌رسد هیات آمریکایی به سرپرستی "استیون منوچین" وزیر دارایی آمریکا در مأموریتش ناموفق بوده زیرا ترامپ که اخیراً موافقت کرده بود در جریان مذاکرات تعرفه‌ای بیشتری وضع نکند، از این کار منصرف شده است.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اعمال تعرفه‌ از سوی ترامپ، بهای کالاهای مصرفی در آمریکا را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به کاهش رشد اقتصادی این کشور می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied