شمانیوز
شما نیوز

احمدی نژاد برای اصولگرایان شرط گذاشت

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به نگاه اصولگرایان به احمدی‌نژاد با توجه به سبد آراء وی، گفت: اصولگرایان خود را مقصر رهاشدگی احمدی‌نژاد می‌دانند اما شروط احمدی‌نژاد برای ائتلاف با اصولگرایان سنگین خواهد بود.

احمدی نژاد برای اصولگرایان شرط گذاشت
به گزارش شمانیوز به نقل از خانه ملت : نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به نگاه اصولگرایان به احمدی‌نژاد با توجه به سبد آراء وی، گفت: اصولگرایان خود را مقصر رهاشدگی احمدی‌نژاد می‌دانند اما شروط احمدی‌نژاد برای ائتلاف با اصولگرایان سنگین خواهد بود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به خبر دیدار قالیباف و احمدی نژاد و گمانه های انتخاباتی و سیاسی مطرح، گفت: اصولگرایان مترصد جلوگیری از رها شدگی احمدی‌نژاد هستند، اصولگرایان خود را مقصر بخشی از انحرافات احمدی‌نژاد و تیم وی می‌دانند و اذعان دارند که انتقادها و فشارهای مکرر موجب شد تا وی خط دیگری برای خود انتخاب کند.

 

اصولگرایان به دنبال جذب سبد آراء احمدی‌نژاد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سبد رأی قابل توجه احمدی‌نژاد، تصریح کرد: گروه‌های سیاسی مختلفِ متمایل به جناح راست به دنبال جذب این سبد آراء به نفع خود هستند، به احتمال زیاد در هفته‌های آینده نیز اخباری مبنی بر جذب احمدی‌نژاد در رده‌های مختلف به گوش برسد البته که احمدی‌نژاد به راحتی سبد رأی خود را در اختیار سایر گروه‌های سیاسی قرار نخواهد داد.

 

احمدی‌نژاد و قالیباف برای انتخابات ائتلاف نمی‌کنند

وی افزود: احمدی‌نژاد از بی‌مهری‌ها در محافل خصوصی شکایت می‌کند بنابراین به نظر می‌آید احمدی‌نژاد با شروط سنگین با اصولگرایان برخورد ‌کند به همین جهت احتمال عدم جذب سبد وی وجود دارد بنابراین احتمال ائتلاف و پیوند احمدی‌نژاد با قالیباف یا هر کدام از گروه‌های سیاسی اصولگرا ضعیف است.

 

جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: احمدی‌نژاد تجارب ناخوشایندی از جناح راست دارد، از این رو اصولگرایان در محافل خصوصی ضمن سرزنش خود اذعان دارند که رفتارهای آنها موجب انحراف احمدی‌نژاد شد زیرا احمدی‌نژاد تاب این همه فشار و گزند را نداشت بنابراین اصولگرایان معتقدند که این رفتارها موجب شد تا افرادی چون بقایی و مشائی، احمدی‌نژاد را جذب خود کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از این رو اصولگرایان آغوش خود را برای احمدی‌نژاد باز کردند اما احمدی‌نژاد امروز دیگر احمدی‌نژاد سال‌های 1384 و 1388 نیست، احمدی‌نژاد با تجارب بیشتر عاقل‌تر شده و سینه پر از درد دارد لذا این شرایط موجب می‌شود که پیوندی بین وی با اصولگرایان رقم نخورد، اصولگرایان برای افزایش آراء سبد خود باید به دنبال راه‌های دیگر باشند.

 

شرایط احمدی‌نژاد برای ائتلاف با اصولگرایان سنگین است

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه‌کرد جذب احمدی‌نژاد به نفع اصولگرایان است یا به بدنه آسیب می‌زند، گفت: شرایط احمدی‌نژاد برای اصولگرایان سنگین است، با توجه به غرور اصولگرایان به نظر می‌رسد که آنها زیر بار چنین هزینه‌ای نروند، پیش از این هم همین فضا موجب شد تا احمدی‌نژاد به دنبال راه‌انداز جریان دیگر رود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات و ایده‌های احمدی‌نژاد از نگاه دیگر شبیه به اصلاح‌طلبان است، افزود: وی اظهاراتی را مطرح کرده که اصلاح‌طلبان جرأت به زبان آوردن آنها را هنوز پیدا نکردند، این نشان دهنده تحولات فکری مستمر احمدی‌نژاد است.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد سال 1384 با احمدی‌نژاد سال‌های 1392 و 1396 و 1398 نمودار عجیبی را نشان می‌دهد، نموداری که نشان از تحولات فکری این فرد دارد. افکار وی از لحاظ مذهبی و نظریاتش درباره امام عصر(عج) و از نظر سیاسی و نگاه وی به آمریکا و گروه‌های آزادی در داخل و تبعیت از رهبری مرتب در حال تحول است.

 

لیست انتخاباتی احمدی‌نژاد می‌تواند برای تهران جریان ساز باشد

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: با وجود همه این شرایط اصولگرایان شاید به زبان نیاورند اما نمی‌توان چشم داشت آنها به سبد رأی احمدی‌نژاد را منکر شد، احمدی‌نژاد اگر برای انتخابات مجلس سال 1398 لیستی را ارائه کند، قطعا نیمی از آنها به خصوص در تهران انتخاب خواهند شد. لیست انتخاباتی وی در تهران می‌تواند جریان ساز باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اصولگرایان در انتخابات جا می‌مانند هرچند بسیار امیدوارند که پیروز انتخابات مجلس سال 1398 خواهند بود، مردم کماکان نیم نگاهی به اصلاح‌طلبان و نیم نگاهی به احمدی‌نژاد و جریان فکری وی دارند، خوشحالی اصولگرایان جای تعجب دارد.

 

پیروزی نواصولگرایان در انتخابات به شرط استفاده از ظرفیت جوانان باسواد و ریشه‌دار

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص جریان نو اصولگرایی که قالیباف آن را دنبال می‌کند، گفت: ایده و فرمول خوبی در این میان بود اما میدان داری قالیباف فضا را به سمتی برده که به نظر می‌رسد خودش اعتقادی به این ایده ندارد، قالیباف با شراط ورود جوانان اصولگرا می‌تواند پایگاهی برای جریان نواصولگرایی ایجاد کند. در مجموع اگر از ظرفیت جوانان با سواد و ریشه دار استفاده کنند می‌توانند حرفی در انتخابات داشته باشند، در غیر این صورت با نیروهای قدیمی همان آراء سنتی و همان شکست‌های تکراری را تجربه خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    فقط دکتر احمدی نژاد و بس چون او می تواند با کار جهادی و شجاعت ایران را نجات دهد .