شمانیوز
شما نیوز

امریکا با تحریم ظریف به نتیجه ای نمی رسد

یک روزنامه انگلیسی نوشت که اقدام اخیر دولت ترامپ در تحریم وزیر خارجه ایران با هدف اعمال سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران، بیهود و نگران‌کننده است.

امریکا با تحریم ظریف به نتیجه ای نمی رسد
به گزارش شمانیوز به نقل از ​اعتمادآنلاین: روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» در گزارشی ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال تهران نوشت که تحریم اخیر وزیر خارجه ایران اقدامی بیهوده و نگران‌کننده بوده است.

این گزارش ادامه داد، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، حلقه فشار علیه تهران را تنگ‌تر کرد. تحریم ظریف بعد از اقدام ماه آوریل واشنگتن در درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی و پس از آن تحریم کردن آیت الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در ماه ژوئن صورت گرفت.

 

این روزنامه انگلیسی در توضیح هدف پشت پرده این اقدامات دولت آمریکا نوشت، اینگونه اقدامات تحریک‌آمیز، بخشی از تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار به اقتصاد ایران به ویژه از طریق قطع صادرات نفت و گاز این کشور به حساب می‌آید. آمریکا همچنین کشور‌ها و شرکت‌هایی را که با ایران تعامل تجاری داشته باشند را تهدید به ممانعت از ورود به سامانه دلاری کرده است.

این گزارش سپس به تحریم ظریف پرداخت و نوشت که دولت ترامپ در ادامه این سیاست باصطلاح «حداکثر فشار»، ظریف را تحریم کرد که اقدامی بیهوده بود و احتمالاً به این دلیل بود که این دیپلمات ایرانی، پیشنهاد ترامپ برای مذاکره در دفتر ریاست‌جمهوری اش را نادیده گرفته است.

فایننشال تایمز ادامه داد، مسئله‌ای که موجب رنجش ترامپ و مشاوران افراطی وی از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شده، این است که ایران فردی معقول و بلیغ همچون ظریف را در کنار سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس در اختیار دارد.

فایننشال‌تایمز توضیح می‌دهد، آنطور که از توییت‌های ترامپ مشهود است، سیاست آمریکا در قبال ایران بین دو گزینه «مذاکرات بی قید و شرط» با ایران و تهدید به حذف این کشور از روی نقشه در نوسان است و ظاهراً این نشان می‌دهد که آمریکا تلاش می‌کند علیرغم آنکه تهدید جنگ را حفظ می‌کند، به طور همزمان چشم‌انداز دیپلماسی را نیز پیش ببرد که هیچ یک از این گزینه‌های ظاهراً اساس و پایه‌ای ندارد، زیرا نه ترامپ متعهد به جنگ است و نه ایران با توجه به وجود تحریم‌ها وارد مذاکره می‌شود.

این گزارش در بخش پایانی نوشت که عدم انسجام راهبرد آمریکا و درک عدم نفوذپذیری ایران، در حال تغییر رفتار منطقه‌ای است و تحریم ظریف بهترین مسیر برای بازگشت به میانجیگری را مسدود می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied