شمانیوز
شما نیوز

امریکا از مردم ایران حمایت می کند

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مواضع خصمانه دولت‌مردان این کشور علیه ایران را تکرار کرد.

امریکا از مردم ایران حمایت می کند
به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا: وزیر خارجه آمریکا هسته اصلی سیاست خارجی خود را آمریکانیسم دانست و گفت بر اساس همین اصل دیگر وانمود نکردیم که ایران در خاورمیانه رفتار مسئولانه‌ای دارد.
 

مایک پمپئو روز سه شنبه در نشست یکصد و یکمین کنوانسیون ملی لژیون آمریکایی که در ایندیانا پولیس برگزار شد، افزود: ما در طول سالیان، اجازه دادیم دیوان سالاران در سازمان های بین المللی ما را هدایت کنند.

 

وی ادامه داد: دیگر آن دوران به سر آمده و دولت ترامپ به اصول اساسی آمریکانیسم برگشته است. دولت ترامپ به اصول اساسی و بینش بنیان گذاران آمریکا در سیاست خارجی بازگشته است.

 

رئیس دستگاه سیاست خارجی آمریکا اضافه کرد: تمام دیپلمات های ما در سراسر جهان آمریکانیسم را اجرا می کنند؛ ما سالها رهبری نکردیم و وانمود کردیم دشمنان ما دوستان ما هستند. آن روزها به سر آمده است و همانگونه که در قاهره گفتم دیگر معذرت خواهی نخواهیم کرد.

 

پمپئو با بیان اینکه "آمریکانیسم حقیقت گویی پیرامون چالش های پیرامون ما است"، مدعی شد: این دولت وانمود نکرد جمهوری اسلامی ایران رفتاری مسئولانه در خارومیانه دارد و از رفتار بد چین در زمینه تجارت و امنیت ملی انتقاد کردیم.

 

وی ادامه داد: ما مشخص کردم رفتار یاغی گرانه کره شمالی قابل چشم پوشی نیست. اینها همان چیزی است که در بیانیه استقلال آمریکا آمده است.

 

وزیر خارجه آمریکا، آمریکانیسم را اعتقاد به گزینش رهبران توسط افراد توصیف کرد و گفت: ما باید حقوق افراد برای گزینش رهبران خودشان را احیا کنیم. ما از مردم ونزوئلا برای بازگرداندن دموکراسی حمایت می کنیم.

پمپئو در حالی که شدیدترین تروریسم اقتصادی را متوجه مردم ایران کرده است، از مردم ایران حمایت کرد و در حالی که روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار تعامل با ایران شده بود، گفت مردم ایران تحت آنچه که او "حکومت خشن انقلابی" نامید، به رنج افتاده اند.

 

وی اضافه کرد: ما خلافت داعش را در سوریه از بین بردیم، در ورشو درباره خطرات خاورمیانه برای آمریکا نشست برگزار کردیم و استرالیا و بحرین برای تضمین آزادی کشتیرانی علیه تعرض ایران به ما ملحق شدند.وزیر خارجه آمریکا، آمریکانیسم را به معنای مراقبت از خود دانست و تصریح کرد: ما جلوی دادگاه بین المللی کیفری را برای محاکمه سربازانمان گرفتیم. واقعا مضحک بود.

 

پمپئو با اشاره به بازگرداندن سه نفر تبعه آمریکا از کره شمالی گفت: بدون پرداخت هرگونه باجی، زندانیان آمریکایی را به کشور بازگرداندیم. ترامپ در اجلاس سنگاپور با کیم مذاکره کرد و بازگشت بیشترین اجساد کشته شدگان جنگ کره فراهم شد.

 

وی درباره بازگشت نیروهای آمریکایی به کشور تصریح کرد رهنمود مشخص ترامپ این است که می خواهیم تعداد زیادی از سربازانمان را به کشور بازگردانیم و مطمئن شویم که تروریست ها دیگر از آن مناطق به آمریکا حمله نمی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied