شمانیوز
شما نیوز

زندان اوین

عذرخواهی رییس سازمان زندان‌ها در پی انتشار تصاویری از زندان اوین

رییس سازمان زندان ها درخصوص تصاویر منتشر شده از ‎زندان اوین عذرخواهی کرد.

عذرخواهی رییس سازمان زندان‌ها در پی انتشار تصاویری از زندان اوین

به گزارش شمانیوز: محمدمهدی حاج محمدی در توئیتر نوشت:"درخصوص تصاویر ‎زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد،‎ عذرخواهم."

رییس سازمان زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌های ایران اولین مقام رسمی کشور است که به انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته زندان اوین واکنش نشان داده است. او در صفحه توئیتر خود «مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول» را پذیرفت. وی همچنین وعده تلاش برای عدم تکرار این «وقایع تلخ» و «برخورد با عوامل خاطی» را داد.

محمدمهدی حاج محمدی در ادامه ضمن عذرخواهی از علی خامنه‌ای، رهبر ایران و «ملت بزرگوار» تاکید کرده است که زحمات زندانبانان نباید تحت تاثیر «این خطاها» قرار گیرد.

محمدمهدی حاج مهدی سال گذشته از سوی ابراهیم رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه و رئیس‌جمهوری فعلی ایران به ریاست سازمان زندان‌ها منصوب شد.

تصاویر به دست آمده از «حمله سایبری» به زندان اوین در تهران

رئیس سازمان زندان‌های ایران در حالی بابت «رفتارهای غیرقابل قبول» در زندان اوین عذرخواهی کرده است که محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه روز سه‌شنبه در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: «این موضوع در حال بررسی است و هنوز قضیه خیلی روشن نیست. فکر می‌کنم تا فردا اطلاع رسانی شود.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران روز گذشته بدون اشاره مستقیم به تصاویر منتشرشده گفته بود نظرگاه‌ها، زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کلانتری‌ باید بیشتر مورد «بازرسی» قرار گیرند تا «مشکلات و مسائل» آنها برطرف شود.

مقامات ایران بارها از سوی فعالان حقوق بشر، زندانی‌های عقیدتی و سیاسی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و مخالفان جمهوری اسلامی به بدرفتاری با بازداشت‌شدگان و محکومان و نقض حقوق آنها متهم شده‌اند.

نقض حقوق بازداشت‌شدگان و زندانی‌ها و بدرفتاری با آنها محور اصلی بسیاری از پرونده‌های خبرساز در ایران طی دهه‌های اخیر مانند اعدام‌های سال ۱۳۶۸، قتل زهرا کاظمی، «شکنجه» و «آزار جنسی» در بازداشتگاه کهریزک، «خودکشی» سعید امامی و اعتراف‌گیری‌ها از همسرش بود.

منبع: ایسنا و یورو نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied