شمانیوز
شما نیوز

معاون اول قوه قضائیه:

موضوع انتشار تصاویر زندان اوین در حال بررسی است

معاون اول قوه قضائیه گفت: موضوع انتشار تصاویر زندان اوین در دست بررسی است.

موضوع انتشار تصاویر زندان اوین در حال بررسی است

به گزارش شمانیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در حاشیه مراسم معارفه معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در ارتباط با برخی تخلفات در حوزه دارو و واکسن و این‌که آیا کسی دستگیر شده است یا نه گفت: من از این تریبون می‌گویم قوه قضائیه مصمم است با کسانی که امنیت جامعه را مخدوش و با جان مردم بازی می‌کنند و آسایش مردم را به هم می‌ریزند به جد برخورد کند.

وی افزود: در این خصوص اخیرا یک پزشک با همدستی سه نفر دیگر از کارکنان مربوط به درمان تعدادی واکسن را برخلاف قوانین نگه داشته بودند که خوشبختانه قوه قضائیه وارد شد که البته تعداد کمی بودند و مشخص شد به چه افرادی واکسن زده‌اند و در نهایت موضوع حل شد.

مصدق گفت: اصل قضیه برای ما مهم است چرا که قوه قضائیه اجازه نمی‌دهد که امروز پزشکی به خود جرئت دهد که اولا آبروی جامعه پزشکی را ببرد این در حالی است که پزشکان زیادی هستند که امروز با آبرو خدمت می‌کنند و حال آن‌که یک نفر بخواهد آبروی آن‌ها را برهم بزند.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: من با دادستان مرکز استان و رئیس کل مربوطه بعد از این اتفاق همان روز صحبت کردم و گفتم اگر بتوانید این پرونده را به مدت دو هفته تحقیقات مقدماتیش را انجام دهید تا پرونده منتهی به نتیجه گردد، صرف نظر از محتوای پرونده که بنده دخالتی در آن ندارم و موضوعی است که قاضی تصمیم‌گیرنده است، باید به مردم اعلام شود که قوه قضائیه پشتیبان آن‌ها است و نمی‌گذاریم امنیت آن‌ها مخدوش شود.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ویدئوهای منتشر شده از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین افزود: این موضوع در حال بررسی است و هنوز قضیه خیلی روشن نیست. فکر می‌کنم تا فردا اطلاع رسانی شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در آیین معارفه معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با عرض تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: بزرگترین درس عاشورای حسینی، احیای ارزش‌های اسلامی و مبارزه جدی با فساد است و این موضوع از کلمات امام حسین (ع) برگرفته می‌شود. هنگامی که یزید بر تخت خلافت نشست، موضوع بیعت پیش آمد آن‌گاه امام حسین (ع) وصیت‌نامه‌ای نوشت و تقدیم برادرش محمد حنفیه کرد که بعد از آن حضرت منتشر شود که اساسا قیام امام حسین برای مبارزه جدی با فسادی بوده است که آن موقع عالمگیر شده بود.

وی افزود: امام حسین (ع) در آن وصیت‌نامه گفت من برای چند روز حکومت قیام نکردم، قیامم برای این است که می‌بینم امت پیامبر دچار انحراف شده است و من هدفم از این قیام این است که امر به معروف و نهی از منکر کنم. وقتی امروز در جامعه صحبت از امر به معروف و نهی از منکر می‌شود فکر می‌کنیم منظور این است که به خانمی بگوییم روسریت عقب است و آن را جلو بکش، آیا می‌شود قیام امام حسین برای این موضوع بوده باشد؟

مصدق خاطرنشان کرد: احیای ارزش‌های جامعه یک معروف است و همه باید به دنبال آن بروند، مبارزه جدی با فساد پیام مهم عاشورا است. شما اذعان دارید که از سه سال پیش مبارزه با فساد در قوه قضائیه به صورت جهشی حرکت کرده است و از دوره‌ای که آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه شدند این حرکت جهشی شروع شده است و حالا این پرچمی که آقای رئیسی برافراشته است در دست آقای اژه‌ای قرار دارد. امروز بارقه امیدی در جامعه ایجاد شده است مبنی بر این‌که قوه قضائیه خوب عمل می‌کند. امروز مردم را نباید ناامید کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که سند تحول قوه قضائیه نقشه راه ماست گفت: قوه قضائیه مکلف است سندی تدوین کند که ارتباط بدنه قوه قضائیه با مردم را روشن کند و قوه قضائیه باید مردمی باشد. تا زمانی که ما مسئولان خود را خادم مردم ندانیم و آن‌ها ولی نعمت ما هستند هیچ‌وقت سند تحول اجرا نخواهد شد. شعار را کنار بگذاریم، بنده به عنوان معاون قوه قضائیه باید اعتقاد داشته باشم که بر این مسند نشستم تا مشکلات مردم را حل کنم. بی‌توجهی به مردم و ارباب رجوع صد درصد حرام است. ما حق نداریم صدایمان را حتی بر متهم بلند کنیم.

وی ادامه داد: قوه قضائیه امروز مصمم است مسیر خود را با پشتوانه قوی علمی طی کند. امروز تمام رفتارهای ما باید مبتنی بر قانون باشد و چند چیز برای ما خط قرمز است اولین خط قرمز ما قانونمداری است. دومین خط قرمز ما این است که با اخلال‌کنندگان در نظم عمومی جامعه باید به شکل جدی برخورد شود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که وضعیت ما وضعیت حساسی است گفت: کسانی که با تخلف در عرضه دارو و احتکار دارو برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند دادستان‌ها باید شبانه‌روز کار کنند و ما امروز اجازه نمی‌دهیم یک پزشک بیاید و داروی تقلبی بسازد و آرامش جامعه را سلب کند. ما اجازه نمی‌دهیم یک پزشک به جای واکسن چیز دیگری تزریق کند و از این راه سودجویی کند. اخیرا دیدید که در البرز آب مقطر یا شل‌کننده عضلات به جای واکسن تزریق کرده، این آدم چطور جرئت کرده به ۸۰ میلیون مردم خیانت کند؟

مصدق تاکید کرد: من همان روز گفتم اگر این پرونده در نهایت ۱۵ روز منجر به صدور رای شد مردم درک می‌کنند که قوه قضائیه به وظایف خودش عمل کرده است. ما در این پرونده اصلا به دنبال شاکی نیستیم، بلکه این پرونده احساس آرامش را از ما گرفته است.

معاون اول قوه قضائیه در پایان گفت: ما با تمام توان در سطح کشور دست به دست داده‌ایم و ان‌شالله طبق سند تحول قوه قضائیه را هدایت خواهیم کرد. ۱۵۰ مقرره در معاونت حقوقی طی دو سال اخیر تدوین شد بیش از ۱۰۰ مقرره به سرانجام رسید و جا دارد از همه همکاران خود تشکر کنم. انتظار آن است که جناب آقای قدرتی هماهنگی‌ها را در معاونت حقوقی انجام دهد. در حقیقت ریل‌گذاری انجام شده است و ایشان باید مدیریت کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied