شمانیوز
شما نیوز

عکس انگشتر قاسم سلیمانی

انگشتر معروف حاج قاسم سلیمانی ثبت جهانی شد | دختر قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی در شهرستان رائر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده پیشین سپاه قدس متولد شد

انگشتر معروف حاج قاسم سلیمانی ثبت جهانی شد | دختر قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی در شهرستان رائر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده پیشین سپاه قدس متولد شد.قاسم سلیمانی در سال ۷۹ از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۸ و پس از شهادتش به ترجه نظامی سپهبدی رسید.

قاسم سلیمانی

  • انگشتر حاج قاسم سلیمانی ثبت جهانی شد

در نامه‌ای که علی اصغر مونسان وزیر سابق وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به محسنی بندپی استاندار تهران نوشته آمده است: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ مجلس شورای ملی و نظام نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۱۱ هیأت وزرا بند «ج» از ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب بهمن ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم از ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی ماده ۲۲ آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۸۱ شورای امنیت کشور فصل دوم آئین نامه مدیریت ساماندهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز مصوب ۱۳۸۴ هیأت وزیران مراتب ثبت اثر منقول فرهنگی تاریخی به شرح زیر است:

«انگشتری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (ره) محفوظ نزد همسر شهید شماره ثبت ۱۹۹۸ مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اعلام می‌شود.

ازدواج دختر سردار سلیمانی با فرزند یک مقام ارشد حزب الله لبنان

زینب دختر سردار قاسم سلیمانی با فرزند یکی از مقام‌های ارشد حزب‌الله لبنان ازدواج کرده است. خبر ازدواج زینب سلیمانی و سیدرضا صفی‌الدین را منابع رسمی تایید یا تکذیب نکرده‌اند ولی کاربران شبکه‌های اجتماعی در لبنان و ایران آن را به اشتراک گذاشته‌اند.

زینب مغنیه، خواهر  شهید عماد مغنیه  از ازدواج دختر  سردار قاسم سلیمانی  با پسر سیدهاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله لبنان خبر داد. زینب مغنیه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصویری از نام زینب سلیمانی و سیدرضا صفی‌الدین با نشان قلب و عشق به اشتراک گذاشت. بر این اساس، به نظر می‌رسد دختر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با پسر معاون اجرایی حزب‌الله لبنان ازدواج کرده است.

واکنش‌ها به ازدواج زینب، دختر سردار سلیمانی با سیدرضا صفی الدین

ازدواج زینب ازدواج  دختر شهید سلیمانی  در توییتر و شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های بسیار و متفاوتی مواجه شد. بعضی از کاربران ازدواج زینب سلیمانی و سیدرضا صفی‌الدین را تبریک گفته اند که و این رخداد را برای مردم ایران و لبنان مبارک خوانده‌اند. عده‌ای اما بر این عقیده‌اند که ازدواج زینب و سیدرضا سیاسی نیست و صرفاً یک ازدواج معمولی است.

عده‌ای اما از ازدواج زینب سلیمانی را پیش از ساگرد شهادت سردار انتقاد کرده‌اند و معتقدند که برای عروسی و  آغاز زندگی مشترک تا سالگرد درگذشت پدر باید صبر کرد.

به عقیده برخی نیز، اینکه دختر حاج قاسم عروس یکی از نزدیک‌ترین مقام‌ها به سیدحسن نصرالله (دبیر کل حزب‌الله لبنان) شده، از تشکیلاتی‌ترین و راهبردی‌ترین ازدواج‌های چند دهه اخیر است.

تعدادی از کاربران هم ازدواج و زندگی زینب دختر سردار سلیمانی را مسئله‌ای شخصی می‌دانند که نباید در مورد آن اظهار نظر کرد.

سیدهاشم صفی‌الدین که دختر سردار سلیمانی عروس او شد، کیست؟

سیدرضا صفی‌الدین فرزند سیدهاشم صفی الدین است که خیلی‌ها او را بعد از سیدحسن نصرالله نفر دوم حزب الله می‌دانند. هاشم صفی الدین بیش از ۵۰ سال سن دارد و مسئول شورای اجرایی حزب الله است که قوه مجریه حزب به حساب می آید و تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی حزب الله را اداره می کند.

هاشم صفی الدین کیست؟

هاشم صفی الدین 56 ساله و رئیس شورای اجرایی حزب الله در لبنان و یکی از رهبران برجسته حزب الله است. او پسر عموی مادر دبیرکل حزب الله حسن نصرالله است و به واسطه مقام خود به عنوان رئیس شورای اجرایی حزب الله بر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی حزب نظارت دارد. از جمله این فعالیت ها نظارت وی بر بازسازی حومه های جنوبی بیروت است که پس از جنگ ژوئیه 2006 به شدت آسیب دیده است.

قاسم سلیمانی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خدالعنت کندباعث وبانی خبردروغ، زینب سلیمانی همسرپسرعموی خودشه آخه احمقها چطوربه خودتان اجازه تهمت دروغ به یه خانم متاهل میدهید،والله اینکارشماجرمه

  • ناشناس

    یعنی خاک بر سرتون فرق ثبت جهانی و ملی رو هم نمی دونید