شمانیوز
شما نیوز

در دیدار روسای مجالس ایران و سوریه مطرح شد؛

لاریجانی: حمایت‌های سوریه از ایران، در دوران دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنیم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما مبارزه با تروریسم را در عراق و سوریه مبارزه‌ای می‌دانیم که برای آینده بشریت مهم است

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروز صبح علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با محمد جهاد الحام رئیس مجلس مردمی سوریه در محل خانه ملت دیدار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از این دیدار اظهار کرد: از این که دکتر لحام دعوت ما را پذیرفته‌اند و در راس هیئتی به ایران تشریف آورده‌اند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: سوریه طی سال‌ها مقابل صهیونیسم مقاومت کرده و امروز هم از کشورهای پیش‌رو در مبارزه با صهیونیسم است البته طی 4 سال اخیر کشورهای قدرتمند سعی کرده‌اند با استفاده از گروه‌های تروریستی برای مردم سوریه مشکلاتی ایجاد کنند.

لاریجانی بیان داشت: البته با مقاومتی که ملت سوریه داشته‌اند توانستند اهداف این اشخاص ماجراجو را از بین ببرند. اخیرا هم به کمک همین قدرت‌ها برخی کشورهایی که بازی خورده‌اند کمک‌های بیشتری به تروریست‌ها در سوریه و عراق کرده‌اند.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما اطمینان داریم ملت سوریه در این مبارزه پیروز است و ما هیچ گاه حمایت‌های دولت و ملت سوریه را در طول دفاع مقدس به ایران فراموش نمی‌کنیم.

لاریجانی اظهار داشت: ما مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه را مبارزه‌ای می‌دانیم که برای آینده بشریت مهم است و مشکل تروریسم امروز فقط به یک کشور مربوط نیست بلکه به همه انسان‌ها مربوط است.

وی در ادامه افزود: امروز مذاکرات خوبی را با رئیس مجلس مردمی سوریه داشتیم و هم اطلاعاتی که طرفین داشتند را تبادل کرده‌اند و راه‌های همکاری بیشتر نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم دولت سوریه در این مبارزه با جریان‌های وحشی‌ها موفق باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در زمینه مبارزه با تروریست‌ها کمک کننده به کشورهای منطقه بوده و آرزوی توفیق برای دولت و ملت دوست و برادر سوریه می‌کنم.

جهاد اللحام: اراده جدی برای مبارزه با تروریسم در منطقه وجود ندارد

در ادامه این نشست، رئیس مجلس مردمی سوریه گفت: ابتدا از کشور دوست و برادر و دولت ایران و هم چنین در راس آن‌ها مقام معظم رهبری، روحانی و برادر عزیزم لاریجانی ابزار تشکر می‌کنیم.

جهاد لحام با تشکر از ملت و رهبری جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک‌های آن‌ها به سوریه برای مبارزه با تروریست افزود: سوریه بیش از 4 سال است که درگیر این مبارزه شده و بنده امروز در تهران هستم تا رایزنی بیشتری در مورد مناسبات میان دو کشور داشته باشم.

وی تصریح کرد: منطقه ما به ویژه سوریه و عراق در معرض تروریست تکفیری افراط گرایانه هستند که با کمک کشورهای استعمارگر، برخی کشورهای عربی شناخته شده و همسایه ما، این جریانات تقویت می‌شوند.

رئیس مجلس مردمی سوریه تاکید کرد: مواضع شرافتمندانه ایران و دوستان ما در روسیه و کشورهای عبری تاثیر خوبی در مقاومت ملت سوریه با تروریسم داشته‌اند.

لحام ادامه داد: ما همواره نسبت به تحولات اوضاع در منطقه و جنگ ظالمانه‌ای که سوریه در معرض آن قرار گرفته است همواره به ارزیابی اوضاع می‌پردازیم.

وی بیان داشت: حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه و هم چنین حمایت کشورهای عبری به ملت سوریه با توجه به تحریم‌های اقتصادی کشورمان که توسط کشورهای عربی شناخته شده و غربی تحمیل شده است قابل تقدیر است.

رئیس مجلس مردمی سوریه اظهار داشت: این تحریم‌ها و مجازات‌ها علیه ملت سوریه معیشت ملت سوریه را در بر گرفته است و روابط ایران و سوریه در گذشته، حال و آینده هم چنان به عنوان عامل ثبات در منطقه باقی می‌ماند.

لحام گفت: متاسفانه اراده واقعی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد و ما در برابر یک وضعیت صرفا رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی در ادامه افزود: به رغم قطع نامه‌های 2270، 2279 و 2299 و اجماعی که در تصویب این قطعنامه‌ها بوده، حمایت مالی از تروریست وجود دارد و اکنون در حال گسترش است و اراده جدی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد.

رئیس مجلس مردمی سوریه تاکید کرد: جنگ علیه تروریست اقتضا می‌کند که اراده واقعی در سطح منطقه وجود داشته باشد که متاسفانه اکنون مشاهده نمی‌شود و ما با تمام توان علیه تروریسم در سوریه می‌جنگیم.

لحام خاطر نشان کرد: در این جنگ ما بر ملت مقاوم سوریه، ارتش قهرمان آن و رهبری حکیمانه این کشور و هم چنین دوستان ما که تعداد ان‌ها زیاد است و جمهوری اسلامی ایران که در راس آن‌هاست اتکا می‌کنیم.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied