شمانیوز
شما نیوز

ویکی لیکس فاش کرد:

عربستان پیشنهاد ایران را برای تامین فرش‌های حرمین شریفین رد کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سایت ویکی لیکس فاش کرد سفارت عربستان سعودی در تهران از پذیرش پیشنهاد ایران برای تامین فرش های حرمین شریفین سرباز زده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): روزنامه الاخبار نوشت: در میان جدیدترین اسنادی که ویکی لیکس درباره عربستان منتشر کرده است، مکاتبه وزیر مشاور در امور اقتصادی و فرهنگی عربستان با "سعود الفیصل،" وزیر خارجه وقت این کشور، دیده می شود.
موضوع این مکاتبه آمادگی یک شرکت فرش بافی ایرانی برای تامین فرش های حرمین شریفین است.
عربستان پیشنهاد ایران را برای تامین فرش‌های حرمین شریفین رد کرد
به نوشته این روزنامه چاپ بیروت، در این مکاتبه آمده است: وزارت امور اقتصادی و فرهنگی عربستان، پیامی از سفارت ایران در ریاض دریافت کرده است مبنی بر اینکه شرکت «کره،» که در زمینه بافت فرش های دستی فعالیت می‌کند و از قدیمی ترین شرکت ها در این زمینه به شمار می‌رود، آمادگی خود را برای تامین فرش های حرمین شریفین به صورت یک تکه و در اندازه مد نظر طرف های ذیربط سعودی، اعلام کرده است.
در این اسناد آمده است: "سفارت عربستان در تهران، این ایده را از نظر ساختار و مضمون نامناسب می‌بیند زیرا به ارائه خدمت به حرمین شریفین مربوط است و ایران از مدت ها پیش تلاش کرده است با ادعای اینکه به این دو حرم خدمت می‌کند، وارد این مقوله شود و با توجه به اینکه انگیزه های ایران از این پیشنهاد، بیشتر از آن که اقتصادی و تجاری باشد سیاسی و دینی است، سفارت عربستان در تهران تصمیم می گیرد از درخواست ایران صرفنظر کند."
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied