شمانیوز
شما نیوز

فهرستی از 5 شایعه درباره اجلاس تهران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):جریان فتنه و اپوزیسیون در راستای اهداف خود مبنی بر تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه داخلی وبین الملل در آستانه برگزاری اجلاس مهم کشورهای عضو جنبش عدم تهعد دست به طرح شایعاتی زدند.

عدم توانایی جریان های معاند نظام در راستای جریان سازی علیه اجلاس عدم تعهد ایشان را تنها به طرح شایعاتی به منظور عملیات روانی سوق میدهد. برخی از این شایعات به شرح زیر است:

عدم ایجاد رابطه میان ایران و مصر حتی با حضور محمد مرسی در اجلاس تاکید بر اقامت کوتاه و چهار ساعته مرسی در ایران و اظهارات سخنگوی وی مبنی بر این که مصر در حال حاضر برنامه ای برای از سرگیری روابط ایران و مصر ندارد، نکته ای است که رسانه های معاند و شبکه هایی مانند پارس به آن اشاره دارند.

نگرانی مقامات از تحرکات سران فتنه در روزهای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها رسانه های معاند به نقل از وال استریت ژورنال با ادعای تشدید فضای امنیتی به دلیل هراس از هر تجمع و اعتراضی چنین می نویسد: «از دیروز جمعه، تهران به منطقه ای امنیتی تبدیل شده است. در توصیف این فضای امنیتی، این نشریه می نویسد که نیروهای انتظامی، خودروها را در میادین و خیابان های اصلی شهر متوقف کرده و بازرسی می کنند. این نشریه همین طور اشاره می کند که مقامات ساکنین این کنفرانس را ترغیب کرده اند که منازل خودشان را ترک کنند. تنش و نگرانی حکومت، پنج شنبه گذشته با عارضه قلبی میرحسین موسوی و انتقال او به بیمارستان، تشدید و بار دیگر توجه عمومی را نسبت به سرنوشت نامزد معترض دهمین انتخابات ریاست جمهوری برانگیخته شد.»

افزایش ارسال پارازیت ماهواره ای همزمان با آغاز نشست غیرمتعهدها شبکه تلویزیونی من و تو به نقل از جریان فتنه ادعا کرد که که در روزهای اخیر با نزدیک شدن به اجلاس غیرمتعهدها در تهران این پارازیت ها روی شبکه های فارسی زبان بیشتر شده است. هشدار خانم ابتکار در مورد سونامی سرطان ناشی از پارازیت نیز از نگاه جریان فتنه و رسانه های اپوزیسیون در این راستا عنوان شده است.

افزا یش فشارها بر خانواده های زندانیان امنیتی همزمان با اجلاس غیرمتعهدها در خصوص این ادعا، رسانه های معاند آورده اند که مقامات امنیتی خانواده های زندانیان سیاسی را از هر گونه مصاحبه با رسانه ها درخصوص وضعیت زندانیان سیاسی منع شده اند. برجسته کردن تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی همزمان با اجلاس توسط معاندین و جریان فتنه به این دلیل می تواند باشد.

تهدید محمود عباس به تحریم اجلاس غیرمتعهدها رسانه های معاند بر این نظرند که ابتدا ایران از هنیه برای حضور در اجلاس دعوت به عمل آورد، اما در پی اعلام تحریم اجلاس عدم تعهد توسط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل این دعوت، سخنگوی ستاد اجلاس آن را تکذیب کرده و گفته است که هیچ دعوت نامه رسمی برای اسماعیل هنیه نفرستاده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied