شمانیوز
شما نیوز

طرح حمله شیمیایی به کاظمین خنثی شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):نیروهای ارتش عراق با کشف یک کارگاه ساخت هواپیماهای کنترل از راه دور، طرح شبکه تررویستی القاعده برای حمله شیمیایی به کاظمین را خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،خبرنگار شبکه سوريه در بغداد در گزارشي گفت: در حالي که وزارت دادگستري عراق حکم اعدام 17 تروريست از جمله يک تبعه مصري را به اتهام ارتکاب جنايات هولناک عليه ملت عراق اعلام کرد نيروهاي عراقي نيز به عمليات انتقام خون شهدا و حمله به مخفيگاه شبکه القاعده ادامه مي‌دهد‌.

عمليات پيش دستانه سازمان اطلاعات فرماندهي عمليات دجله به شناسايي کارگاه شبکه القاعده براي ساخت هواپيماهاي کنترل از راه دور مجهز به دوربين‌هاي جاسوسي منجر شد. چهار فروند هواپيماي آماده حمله به زائران شهر کاظمين در عراق با گاز اعصاب مصادره شد.
از طرف ديگر پليس استان صلاح الدين و نيروهاي اضطراري کرکوک توانستند 76تروريست را از جمله والي تکريت در گروهک موسوم به دولت اسلامي عراق و شام را دستگير کنند. صلاح متعب حسيبان، عامل حمله شهرستان بعاج نيز دستگير شد.
وزارت کشور عراق اعلام کرد عمليات انتقام خون شهدا تا پاکسازي اين کشور از وجود تروريست‌ها ادامه خواهد داشت.
سرتيپ سعد من سخنگوي رسمي وزارت کشور عراق گفت: اين عمليات از اول اوت از کمربند بغداد و مناطق اطراف آغاز شده و توافق شده است در همه استان‌ها اجرا شود و همچنان ادامه دارد. تعداد زيادي از افراد تحت تعقيب کيفري و تروريستي دستگير و ده‌ها مخفيگاه و کارگاه بمب‌گذاري خودروها و ساخت بمب شناسايي شده است.
نيروهاي اطلاعاتي فرماندهي دجله توانسته‌اند يکي از فرماندهان ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه و دو تن از دستيارانش را در جنوب کرکوک دستگير کنند.
تحقيقات اوليه از دستگيرشدگان که از ابتداي ورود از سوريه به عراق تحت تعقيب نيروهاي امنيتي عراقي بوده‌اند نشان مي‌دهد قصد داشتند با هماهنگي با گروه‌هاي تروريستي و شبکه قاچاق ازعراق به سوريه سلاح قاچاق کنند. نيروهاي امنيتي عراقي در حال تعقيب اين شبکه قاچاق هستند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied