شمانیوز
شما نیوز

صدور کیفرخواست برای 12متهم دیگر پرونده فساد مالی /اطلاع‌رسانی درباره سرانجام شکایات مجلس از دولت

شما نیوز: محسنی اژه‌ای با بیان اینکه برای 12متهم دیگر پرونده فساد مالی کیفرخواست صادر شده است، گفت: سعی می‌کنیم رسیدگی به این پرونده را حتی با استفاده از زمان روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری بالا ببریم.  

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در بیست و نهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با تشکر از مردم بابت حضور پرشور و قاطع در دومین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجلاس دادستان‌های کشورهای عضو اکو اظهار داشت: این اجلاس برای اولین بار حضور دادستان‌های کشورهای عضو در ایران برگزار شد که درباره مسائل حقوقی و قضایی مد نظر بحث وتبادل نظر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ماهیت و فلسفه شکل‌گیری سازمان اکو، موضوعات اقتصادی است گفت: بعد از سالها فعالیت این سازمان اعضای آن به این نتیجه رسیدند که نشست حقوقی و قضایی باید برگزار شود و در نهایت قرار بر این شد که این اجلاس 11 و 12 اردیبهشت ماه در کشور ما برگزار شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه 8کشور از کشورهای عضو اکو در این اجلاس حضور داشتند گفت: در پایان توافقات خوبی حاصل شد و امیدواریم نتایج آن عملیاتی شده و از لفظ و شعار به عمل برسد و گام مهمی در جهت موفقیت اعضای اکو حاصل شود.

دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت پرونده فساد بزرگ مالی اظهار داشت: تلاش بر این است که رسیدگی به پرونده تا جایی که ممکن است سرعت گرفته و از زمان نهایت استفاده را ببریم و حتی در صورت امکان از روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون 17نفر از متهمان آخرین دفاعیات خود را ارائه کرده‌اند گفت: مقرر شد جلسات دو نوبت در هفته یا به صورت صبح و عصر یا در دو روز مختلف ادامه پیدا کند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: همچنین برای 12نفر دیگر متهمان کیفرخواست جدید صادر شده و به دادگاه رفته است و بقیه متهمان هم به تدریج بعد از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه خواهند آمد.

دادستان کل کشور با تشریح معضلات گسترده در زمینه رواج مواد مخدر صنعتی و آسیب‌های گسترده آن نسبت به مواد مخدر سنتی ادامه داد: از همه مردم تقاضا داریم با پلیس و قوه قضاییه همکاری و قاچاقچیان را معرفی کنند و همچنین مراقب جوانان خود باشند و اجازه ندهند در دام افراد سودجو قرار گیرند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه ناچاریم قاچاقچیان مواد مخدر را مجازات کنیم گفت: با اصلاحی که در آذرماه سال 89 در قانون مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، مواد روان‌گردان در ردیف مخدرها قرار گرفت و مجازات مخدرها شامل روان‌گردان‌ها هم می‌شود، تا جایی که امروز 9نفر از قاچاقچیان شیشه که در اوزان بالا اقدام به قاچاق شیشه کرده بودند به جوخه اعدام سپرده شدند.

وی با بیان اینکه حدود 600کیلوگرم شیشه از این افراد کشف شده است گفت: معلوم نبود که اگر این مقدار مواد مخدر بین مردم توزیع می‌شد چه تعداد جوان را از هستی ساقط می‌کرد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره سرانجام شکایات متعدد مجلس از دولت و عدم اطلاع‌رسانی دقیق قوه قضاییه درباره این پرونده‌ها گفت: مجلس بر اساس وظیفه‌ای که دارد موضوعات مختلفی را تحت عنوان تخلف تشخیص داده و به قوه قضاییه ارسال می‌کند. این تشخیص مجلس باید در قوه قضاییه هم مورد رسیدگی قرار گیرد و اینگونه نیست که هرچه مجلس اعلام کرد: قوه قضاییه بر اساس آن حکم صادر کند.

وی افزود: به طور طبیعی تمام موارد ارسال‌شده از سوی مجلس در قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و بعد از پایان رسیدگی‌ها هم رسانه‌ها و هم مردم در جریان امور قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied