شمانیوز
شما نیوز

گزارش آماری از توان تسلیحاتی سوریه؛

برگ برنده ارتش سوریه در تقابل با تجاوزطلبان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): همانطور که ایالات متحده دارای توانمندی های بسیار زیاد نظامی است، سوریه و هم پیمانانش نیز دارای چنین توانمندی هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از مشرق امروز خاورمیانه بر لبه آتشفشانی نظامی قرار گرفته که هر لحظه امکان دارد با جنگ طلبی آمریکا فعال شده و زبانه آن، تمام جهان را فرا بگیرد. هر جنگی در این منطقه روی دهد، تفریحگاه آمریکا نخواهد بود و رژیم صهیونیستی را با خود فرو خواهد بلعید، طوریکه در طی چند دقیقه 10 هزار موشک به سمت آن پرتاب خواهد شد. همانطور که ایالات متحده دارای توانمندی های بسیار زیاد نظامی است، سوریه و هم پیمانانش نیز دارای چنین توانمندی هستند. امروز سوریه دارای حجم عظیمی از سلاح های پیشرفته از جمله موشک های زمین به زمین، زمین به هوا و موشک های اسکاد و سامانه اس 300 و نیز ناوچه ها و جنگنده ها و.... است و می تواند صحنه نبرد را طوری رقم بزند که چهره منطقه را دگرگون سازد. گزارش ها حاکی از آن است که تعداد نیروهای آماده به خدمت سوریه 319 هزار نفر و تعداد نیروهای ذخیره 354 هزار است. گفته می شود ارتش سوریه دارای 3 سپاه، 12لشکر نظامی، 4700 تانک، 5025 نفر بر زرهی، 1630واحد توپخانه غیر خودکار، 450 واحد توپخانه خودکار، 480 خمپاره انداز با کالیبرهای متفاوت، 6050 سکوی موشک ضد تانک، 805 سکوی موشک زمین به زمین، 2050 توپخانه ضد هواپیما، 4055 پایگاه موشک ضد هواپیما، حدود 589 جنگنده، 90 بالگرد نظامی، دو ناوشکن، 10 هزار قایق موشک انداز تندرو، 8 قایق گشت، 5 مین روب، و بسیاری از تجهیزات دیگر است. با این حال سوریه به مانند بسیاری از ارتش های دنیا، تمامی برگ های نظامی خود را رو نمی کند. در این میان سوریه تنها از سلاح های پیشرفته ای که از روسیه و ایران دریافت نموده است، سخن گفته است.

مهم تر از این تجهیزات، قدرت مقاومت و پایداری سوریه است که به واسطه آن توانسته است شکست را برای اردوی دشمن به ارمغان آورد. سوریه امروز در آمادگی به سر می برد و مردم و ارتش آن، دارای اراده ای پولادین برای مقابله با دشمن و دست یابی به پیروزی با هر هزینه ای است. تاریخ سوریه حاکی از آن است که این کشور در برابر استکبار سرخم نمی کند. شبکه خبری الخبر پرس به نقل از یک منبع بلند پایه آورده است که سوریه دارای عزمی راسخ برای مقابله با حملات دشمن بوده و ارتش این کشور از لحاظ روحی، خود را برای مقابله با هجوم دشمن آماده کرده است. در این میان مردم و جوانان شرافتمند سوریه نیز اعلام کرده اند این آمادگی را دارند که در راه دفاع از کشورشان و توان راهبردی آن، جان خود را فدا نمایند. بنا به گفته این منبع، در کنار اراده بناچار باید امکانات مقاومت و پایداری نیز وجود داشته باشد. پایداری نیازمند دو عامل اساسی است که همان اراده و امکانات است، دو عاملی که ارتش سوریه در مسیر دست یابی به پیروزی از آن برخوردار است. امروز در سوریه هزاران جوانان وجود دارد که منتظر یک اشاره هستند تا برای دفاع از کشورشان جان خود را فدا کنند.
منبع مذکور در ادامه می افزاید امروز در سوریه یگان هایی خبره و کاملاً آموزش دیده وجود دارد که می توانند در صحنه نبرد زمینی، آمادگی و توان خود را به رخ دشمن بکشند. دلیل این توانمندی، حضور گروه هایی است که طی بیش از دو سال گذشته در خیابان های این کشور به نبرد مشغول هستند. حال در چنین شرایطی اگر آمریکا به سوریه حمله کند در باتلاقی که خود ایجاد کرده، فرو خواهد رفت و به همان سرنوشت اسرائیلی ها دچار خواهد شد که در در نبرد 33 روزه اجساد کشته ها و زخمی های خود را به دوش گرفتند. این منبع نظامی در پایان به این موضوع اشاره می کند که: سوریه از توان دفاعی و هجومی بسیار بالایی برخورداراست که از آن جمله می توان به سلاح های ضد زره، سلاح های ضد موشک و هواپیما، سیستم های راداری و الکترنیکی بسیار پیشرفته، سسیستم های هجومی بسیار پیشرفته زمینی، دریایی و هوایی و بسیاری از سلاح ها و سیستم هایی اشاره کرد که سوریه از آن پرده برنداشته است و ان شاء الله دشمن را غافلگیر خواهد کرد. واقعیت آن است که سوریه در برابر دشمنان سر تسلیم فرو نخواهد آورد و با تکیه بر توان مردم، ارتش و هم پیمانانش پیروز خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied