شمانیوز
شما نیوز

"تشییع" همراه با خشم/ عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): صدها نفر از مردم شهر سوروچ ترکیه در کنار اعضای خانواده قربانیان در مراسم تشییع و خاکسپاری کشته‌شدگان انفجار انتحاری ترکیه حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از خبر آنلاين، صدها نفر از مردم شهر سوروچ ترکیه در کنار اعضای خانواده قربانیان در مراسم تشییع و خاکسپاری کشته‌شدگان انفجار انتحاری ترکیه حضور یافتند.

مراسمی که در آن برخی از عزاداران دولت ترکیه را مقصر اصلی این واقعه خواندند.

روز سه‌شنبه، اجساد قربانیان بروی دست اعضای خانوداه‌ها و مردم تشییع شد و تابوت بسیاری از آنها که از دیگر نقاط ترکیه بودند برای دفن به زادگاه‌شان منتقل شد. انفجار روز دوشنبه (۲۰ ژوئیه) در محوطه یک مرکز فرهنگی در شهر سوروچ رخ داده که گفته می‌شود محل اقامت صدها جوان و محل تبادل نظر درباره بازسازی شهر کوبانی سوریه بوده است. جیم میور، خبرنگار بی‌بی‌سی که در میان تشییع کنندگان و حاضران در مراسم امروز در شهر سوروچ بود می‌گوید در میان اشک‌ها و چهره‌های ماتم‌زده فریادهای خشمگینی هم شنیده که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، را "قاتل" و مسبب این واقعه می خوانده‌‌اند. حاضران همچنین شعارهایی علیه گروه تروریستی داعش سر دادند که بنا بر ادعای دولت ترکیه، مسئول این انفجار بوده است. امروز همچنین گزارش شد که ساعاتی بعد از تشییع جنازه قربانیان این انفجار، در استانبول، پلیس از گاز اشک آور و تانکرهای آب‌پاش برای متفرق کردن تجمع صدها فعال کرد این شهر استفاده کرده است. گزارش‌های مشابهی از دیگر شهرهای ترکیه به ویژه شهرهای کردنشین این کشور در مرز با سوریه منتشر شده است. همزمان نخست وزیر ترکیه از شناسایی یک مظنون در ارتباط با این واقعه خونین خبر داده است. احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه امروز (۲۱ ژوئیه) گفت به احتمال زیاد، داعش مسئول این انفجار بوده است.

دولت ترکیه گفته است به دنبال این انفجار، تدابیر امنیتی در مرز خود با سوریه را شدت می‌بخشد. آقای داووداوغلو تاکید کرده است که دولت او "هر کاری که لازم باشد، علیه هر کسی که مسئول باشد، انجام خواهد داد." نخست‌وزیر ترکیه ادعاهای مطرح شده مبنی بر این که حزب حاکم عدالت و توسعه، اقدام کافی برای مقابله با نیروهای داعش نکرده، رد کرد و گفت دولت ترکیه "هرگز با هیچ گروه تروریستی مدارا نکرده است." گروه تروریستی داعش، هنوز واکنشی نسبت به این ادعا که این گروه مسئول این انفجار بوده، نشان نداده است. مقام‌های ترکیه قبلا گفته بودند که فرد بمب‌گذار، زن بوده اما رسانه‌های محلی از یک مرد به عنوان عامل این بمبگذاری نام برده‌اند.

فعالان جوان که عمدتا دانشجو بودند، روز دوشنبه در سوروچ نشستی خبری برگزار کرده بودند که این بمب منفجر شد. این افراد قرار بود با سفر به کوبانی به بازسازی شهر کمک کنند. این جوانان عضو فدراسیون جوانان سوسیالیست بودند و در شبکه‌های اجتماعی، عکس‌های آنها بارها منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied