شمانیوز
شما نیوز

اولین تلفات کماندوهای آمریکایی در لیبی

دو کماندوی اعزامی آمریکا به بنغازی کشته شدند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):یک تیم هشت نفره از کماندوهای آمریکایی که روز چهارشنبه با بالگرد برای نجات دیپلمات‌های محاصره شده این کشور به بنغازی لیبی اعزام شده بود در کمین افراد مسلح گرفتار شدند.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز) به نقل از خبرگزاري رويترز، مقامات لیبیایی ضمن اعلام این مطلب به خبرگزاری رویترز گفتند که دو نفر از کماندوهای آمریکایی در پی درگیری شدید با افراد مسلح کشته شدند.

بر پایه این گزارش، هنوز مقامات آمریکایی نمی‌دانند که چه گروهی و با چه ترتیبی در حمله به ساختمان کنسولگری و کمین گذاشتن برای کماندوهای آمریکایی نقش داشته است.

با این حال، فرمانده لیبیایی نیروهای امنیتی این کشور که همراه تیم نجات اعزامی آمریکا بوده است معتقد است که حمله افراد مسلح به محل اختفای دیپلمات‌ها که مطابق محاسبات نیروهای آمریکایی پناهگاه امنی محسوب می‌شده با مهارت تمام صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، خطای دیگر تیم نجات آمریکایی‌ها در محاسبه تعداد افرادی بود که از حمله نخست به سفارت جان سالم به در برده بودند. این خطای اطلاعاتی که به گفته رویترز نوعی خطای ارتباطاتی بوده موجب شده است که تیم آمریکایی که برای نجات حدود نه نفر برنامه ریزی کرده بود، نتواند برای گریختن با 37 نفر از خدمه باقی مانده کنسولگری اقدام کند و در نتیجه در تله افراد مسلح گرفتار آید.

به گفته سروان فتحی عبیدی، فرمانده نیروهای لیبیایی که کماندوهای آمریکایی را همراهی می‌کردند، دیپلمات‌های باقی مانده به محلی به ظاهر مخفی در یک ویلای متروکه منتقل شدند، اما ناگهان در بهت و حیرت کماندوهای ویژه آمریکایی هدف حمله خمپاره‌ای افراد مسلح قرار گرفته‌اند.

وی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اذعان کرد که دقت افراد مسلح در هدف قرار دادن تیم کماندوهای آمریکایی با خمپاره از سطح توان نظامی مهاجمان بالاتر بوده است.

بنا بر این گزارش، یک کماندوی آمریکایی در کمین چهارشنبه شب در محل کنسولگری کشته می‌شود و کماندوی دیگر در گلوله باران ویلای محل اختفای دیپلمات‌ها از بین می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied