شمانیوز
شما نیوز

اقدام ضد ایرانی سنای آمریکا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):سنای آمریکا امروز شنبه با تصویب قطعنامه ای غیر الزام آور بر تعهد این کشور برای ادامه حمایت از رژیم اشغالگر قدس و اصرار بر اقدامات خصمانه علیه ایران تاکید کرد

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از هاآرتض، سنای آمریکا با 90 رای موافق در مقابل یک رای مخالف مدعی شد به تعهد آمریکا در قبال اسرائیل مبنی بر جلوگیری از دست یافتن ایران به سلاح هسته ای پایبند است.

در این قطعنامه همچنین آمده که این موضوع نباید این طور تفسیر شود که آمریکا مجوز استفاده از گزینه نظامی و یا اعلان جنگ علیه ایران را صادر کرده است.

سناتور "رند پل" از جمهوریخواهان حاضر در سنای آمریکا، تنها فردی بود که به این قطعنامه رای مخالف داد و در بیان دلیل مخالفت خود گفت : این قطعنامه می تواند به عنوان مجوزی برای اعلام جنگ علیه ایران مورد استفاده قرار بگیرد.

با وجود همکاری مستمر و شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گزارشهای مستمر بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و تاکید مقام معظم رهبری بر حرام بودن تولید سلاح هسته ای از نگاه ایران، در این قطعنامه در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از زرادخانه مخوف سلاحهای هسته ای رژیم اشغالگر قدس همچنین ادعا شده که ایستادن در برابر ایران مجهز به سلاح هسته ای! به عنوان یک گزینه مطرح نیست.

به نوشته هاآرتض، این قطعنامه در حالی به تصویب سنای آمریکا رسیده که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در روزهای اخیر فشار خود بر آمریکا را مبنی اینکه در چه صورتی واشنگتن از گزینه نظامی علیه ایران استفاده می کند، افزایش داده بود.

به نوشته این روزنامه چاپ سرزمینهای اشغالی، پیش نویس این قطعنامه توسط سناتور جمهوریخواه "لیندسی گراهام" و سناتور دموکرات "باب کیسی" آماده شده و البته سناتور "جو لیبرمن" از چهره های مستقل سنا نیز در تهیه آن مشارکت داشته است.

بر اساس این قطعنامه، فشارهای اقتصادی و سیاسی تا زمانی که ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف کرده و بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل عمل کرده و با بازرسان بین المللی همکاری کند، ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied