شمانیوز
شما نیوز

اولین مصاحبه بشار اسد با روزنامه ترکیه‌ای پس از تنش آنکارا-دمشق

شما نیوز: رئیس جمهوری سوریه برای اولین بار پس از آغاز بحران در سوریه و متشنج شدن روابط ترکیه با سوریه با یک روزنامه این کشور مصاحبه و روابطش با نخست‌وزیر ترکیه را تشریح کرد.  

روزنامه جمهوریت ترکیه امروز مصاحبه خود با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را منتشر می‌کند که اسد در آن به سوالات این روزنامه در خصوص روابط دو کشور پاسخ داد.

مصاحبه روزنامه جمهوریت با بشار اسد اولین مصاحبه یک روزنامه ترکیه با وی پس از آغاز بحران در سوریه از 16 ماه پیش است.

مناسبات ترکیه با سوریه به دلیل پیروی از سیاست آمریکا علیه دمشق در این مدت تیره شده بود اما با سرنگونی جنگنده متجاوز ترکیه به حریم هوایی سوریه، این مناسبات متشنج شد.

خبرگزاری یونایتدپرس نیز به نقل از یک مقام مطلع از این مصاحبه اعلام کرد که اسد در این مصاحبه با صراحت کامل از بحران سوریه و نقش ترکیه در آن سخن گفته و از ماجرای هواپیمایی که در آب‌های سوریه ساقط شد و اتفاقات نشست ژنو صحبت کرده است.

بنا بر این گزارش، اسد در این مصاحبه همچنین سیر تحولات روابطش با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه و تنشی که دچارش شده است، را شرح داد و ملت ترکیه را برادر مردم خود خواند.

اسد در این مصاحبه تحولات کشورش را نیز تشریح کرده است و اینکه چه کسی در سوریه اقدام به قتل مردم و نیروهای نظامی سوریه می‌کند.

گفته می‌شود بشار اسد همچنین به موضوع سوء استفاده از دین در آنچه آن را بهار عربی می‌خوانند، نیز پرداخته است.

اسد هفته گذشته نیز با شبکه چهار تلویزیون ایران نیز مصاحبه کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied