شمانیوز
شما نیوز

کچوئیان :

تمایل احمدی‌نژاد به بازگشت جاسبی/هاشمی با این اتفاق تصمیم‌گیر اصلی می‌شود

شما نیوز: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تمایل احمدی‌نژاد به بازگشت جاسبی به دانشگاه آزاد سخن گفت.  

حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا تلاش‌هایی از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حضور جاسبی در این شورا صورت می‌گیرد، گفت: برای ابقای جاسبی تلاش سازمان‌یافته‌ای مشاهده نمی‌کنم، ولی یک مبنای متفاوتی در ذهن آقای احمدی‌نژاد شکل گرفته است که به اقتضا و براساس آن مبنا در این‌باره عمل می‌کند.

کچوئیان به خانه‌‌نشینی 11 روزه احمدی‌نژاد اشاره کرد و اظهار داشت:‌ آقای احمدی‌نژاد بعد از 11 روز خانه‌نشینی تغییر کرده است و اگر قبلا با این خط و مشی بوده یا بعدا تغییر کرده است، ما اطلاعی نداریم.

وی افزود: اما بالاخره بعد از آن 11 روز خانه‌نشینی، رفتار و عملکرد نشان می‌دهد که رفتار آقای احمدی‌نژاد تغییر کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد بعد از تقابلی که با مجموعه اصولگراها پیدا کرد و دچار انزوا شد، به دنبال ایجاد توازن قوا جدیدی بوده است، تصریح کرد: ‌احمدی‌نژاد مشخص است که جبهه‌گیری، جبهه‌سازی متفاوت و یا یارگیری‌های تازه در صحنه سیاسی کشور است.

کچوئیان به نامه احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری در مورد حضور جاسبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: ما در شورا تاکید کردیم که اگر می‌خواهید نامه‌ای بنویسید به اسم شورا چنین کاری را انجام ندهید، ولی بالاخره احمدی‌نژاد این کار را انجام داد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقدام برای حضور جاسبی و تلاش‌های گذشته برای تغییر جاسبی دارای تناقض است، تصریح کرد: اگر جاسبی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت امنا حضور داشته باشد، دیگر نمی‌توانیم در دانشگاه آزاد کاری انجام دهیم، زیرا نسبت اعضاء نصف به نصف خواهد شد.

وی افزود: زیرا توازن قوا به صورتی خواهد شد که گروهی خواستار اصلاح و گروهی نیز کسانی هستند که در مجموعه جاسبی و هاشمی قرار می‌گیرند که دراین صورت کل تصمیم‌ها به عهده آقای هاشمی می‌افتد و یا تصمیمی گرفته نمی‌شود، بنابراین فاتحه تمام اهداف و مقاصدی که برای تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد داشتیم، باید خوانده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: با توجه به اینکه 8، 7 ماه موضوع بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد معلق مانده بود، اعضا گفتند باید سریع‌تر به نتیجه برسد؛ در نتیجه اعضای شورا بودند که مسئله دانشگاه آزاد را پیگیری و به نتیجه رساندند و آقای احمدی‌نژاد این موضوع را پیگیری نکرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه احمدی‌نژاد درک جدیدی از اوضاع و احوال و موقعیت خودش پیدا کرده است، تاکید کرد: به واسطه این ارزیابی دنبال یک ائتلاف‌های جدید است.

کچوئیان در ضمن به نحوه مدیریت شورا در مورد فرایند رای گیری اجرا شده برای انتخاب هیئت امنای دانشگاه آزاد در شب گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از تشکیک یکی از اعضا در مورد صلاحیت آقای کبگانیان برای عضویت هیئت امنا از اعلام رای خودداری کرد، درحالی که روند تشکیک در انتخابات در هر سطحی قالب مشخصی دارد و هر کسی نباید وسط فرایند رای گیری با طرح هر نوع تشکیکی جلوی فرایند کار انتخابات را بگیرد.

وی افزود: قاعده این است که تشکیکات باید مستند، واضح و درست باشد در حالی که این مورد نه معلوم بود به کدام بند از اساسنامه اشاره می‌شود و نه در مورد مسئولیت کبگانیان اطلاعات درستی مطرح شد.

کچوئیان اضافه کرد: در چنین مواقعی باید کار انتخابات انجام شود و آرا خوانده شود و آنگاه مورد تشکیک شده به کمیته حقوقی داده شود و اگر درست بود انتخابات باطل اعلام شود و اگر نه، نتیجه جای خودش اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مورد خلاف و برعکس عمل شد و به این ترتیب که از اعلام نتیجه رای گیری خودداری کردند و آن را برای بررسی به کمیته حقوقی مشروط کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ارجاع به کمیته حقوقی در چنین وضعیتی تمایل آقای احمدی‌نژاد به انتخاب آقای جاسبی نشان می‌دهد، تصریح کرد: زیرا نتیجه آرا به ضرر آقای جاسبی بود که به این ترتیب سعی کردند فرصتی پیدا شود که جاسبی را وارد هیئت امنا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied