شمانیوز
شما نیوز

جوانترین زندانی گوانتانامو +عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):جوانترین زندانی زندان مخوف ˈگوانتاناموˈ برای گذراندن باقی دوران محکومیتش به کانادا منتقل شد.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): به نقل از شبکه تلویزیونی ˈفرانس 24ˈنوشت، این زندانی ˈعمر خضرˈ نام دارد که شهروند کانادایی است و از سال 2002 میلادی در ˈگوانتاناموˈ زندانی است. عمر هنگام بازداشت در افغانستان فقط 15 سال سن داشت.

فرانس 24 تصاویری را پخش کرد که در زمان بازجویی این زندانی کانادایی ضبط شده است. در این تصاویر وی آثار ضرب و جرح روی بدن خود را هنگام بازداشت به بازجو نشان می دهد. این زندانی جوان گوانتانامو روز گذشته با یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی برای گذراندن هشت سال مابقی زندان خود به استان ˈاونتاریوˈ کانادا انتقال یافت. واشنگتن در روزهای اخیر و برای نخستین بار پس از سال 2009 میلادی اسامی 55 زندانی بازداشت شده در زندان گوانتانامو را منتشر کرد. این فهرست مربوط به آن گروه از زندانیانی است که آزادی آنها محرز شده است، اما به دلیل نگرانی های امنیتی از بازگردان آنها به کشور زادگاهشان، همچنان در زندان نگاه داشته می شوند. اسامی جدید زندانیان گوانتانامو یک سوم از فهرست 167 زندانی است که در این زندان نگهداری می شوند. باراک اوباما در بدو ورود به کاخ سفید دستور بستن این بازداشتگاه را تا ژانویه سال 2010 صادر کرد، اما ناگزیر شد به دلیل مخالفت کنگره این کشور بر سرنگرانی های امنیتی، وعده خود را پس بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied