شمانیوز
شما نیوز

احمدی نژاد، عبدی و شریعتمداری

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):تنها محمود احمدی‌نژاد است که می‌تواند کاری کند یا چیزی بگوید که حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان و عباس عبدی در روزنامه اعتماد هر دو یک سخن را بگویند و آن اینکه جایگاه رییس‌جمهور در نظام جمهوری اسلامی برخلاف نظام‌های ریاستی دیگر به گونه‌یی نیست که بتواند درباره ارتباط با امریکا اظهارنظر کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،عظيم محمودآبادي در صفحه سیاسی امروز اعتماد در یادداشتی تحت عنوان «آيا احمدي‌نژاد از آنچه عبدي و شريعتمداري مي‌گويند بي‌خبر بود؟» می نویسد:

تنها محمود احمدي‌نژاد است كه مي‌تواند كاري كند يا چيزي بگويد كه حسين شريعتمداري در روزنامه كيهان و عباس عبدي در روزنامه اعتماد هر دو يك سخن را بگويند و آن اينكه جايگاه رييس‌جمهور در نظام جمهوري اسلامي برخلاف نظام‌هاي رياستي ديگر به گونه‌يي نيست كه بتواند درباره ارتباط با امريكا اظهارنظر كند.

روز گذشته مديرمسوول «كيهان» طي يادداشتي با عنوان «چرا جدي گرفته نشد؟» به طرح اين پرسش پرداخت كه چرا ابراز تمايل و حتي اصرار احمدي‌نژاد در سفر اخيرش به نيويورك مبني بر رابطه با امريكا با وجودي كه اظهارات وي براي امريكاييان «امتياز طلايي» محسوب مي‌شد اما كسي سخنان او را جدي نگرفت و به تعبير كيهان مقامات دولت امريكا «با بي‌اعتنايي» از كنار آن گذشتند. مديرمسوول كيهان سپس با طرح ادعاي اينكه برقراري ارتباط با ايران «آرزوي چندين و چند ساله» براي دولتمردان امريكايي است، به پاسخ پرسشي كه مطرح كرده مي‌پردازد و دليل بي‌اعتنايي دولتمردان امريكايي به پيشنهاد رييس‌جمهوري ايران را بي‌پشتوانه دانستن آن پيشنهاد مي‌داند؛ «به گفته او امريكايي ها به خوبي مي‌دانند آقاي احمدي‌نژاد اگرچه رييس‌جمهور و يكي از مسوولان بلندپايه جمهوري اسلامي ايران است ولي اتخاذ تصميم درباره مذاكره يا رابطه با امريكا در حوزه مسووليت و اختيارات قانوني ايشان نيست.»

عباس عبدي نيز در يادداشت خود كه در شماره ديروز روزنامه اعتماد منتشر شد با تيتري شبيه به عنوان سرمقاله شريعتمداري به تحليل چرايي بي‌اعتنايي مقامات امريكا به پيشنهاد رييس‌جمهوري ايران درباره ارتباط با امريكا پرداخت. عبدي در يادداشت خود با عنوان «چرا كسي جدي نگرفت؟» دليل بي‌تفاوتي مقامات امريكا نسبت به ابراز تمايل احمدي‌نژاد را اطلاع آنها از «فاقد پشتوانه» بودن چنين اظهاراتي از جانب وي دانست. عبدي بر اين نكته تاكيد كرد كه در واقع مابه‌ازاي قدرتي كه بتواند اجرايي شدن پيشنهاد احمدي‌نژاد را تضمين كند وجود نداشت.

عبدي هم در تحليل خود با منطقي متفاوت به همان نتيجه‌يي مي‌رسد كه شريعتمداري آن را گفته است.

اما به نظر مي‌رسد توجه به يك نكته در يادداشت عبدي و شريعتمداري غايب است و آن اينكه نمي‌توان باور كرد نكته‌يي كه از منتها اليه راست (حسين شريعتمداري) تا منتها اليه چپ (عباس عبدي) همه آن را مي‌دانند و مي‌فهمند محمود احمدي‌نژاد آن را نداند.

چطور مي‌توان پذيرفت بيان مساله‌يي كه توسط احمدي‌نژاد به گفته شريعتمداري نه تنها اوباما كه حتي هيچ يك از مقامات دولت امريكا هم آن را جدي نگرفتند و به گفته عبدي حتي رسانه‌هاي جهاني هم از كنار آن با بي‌اعتنايي عبور كردند رييس‌جمهور ايران نسبت به آن بي‌توجه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied