شمانیوز
شما نیوز

جوانفکر مهم تر است یا گرانی؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):رهبر عزیز انقلاب تاکنون بارها بر لزوم اجرای قانون تاکید داشته اند. ایشان در نماز جمعه بهمن ماه 1390 خود فرمودند: «توجه کنیم که وقتى یک مقام مسئول قانونىِ مورد اعتماد، تصمیمى گرفت، ما تسلیم باشیم. همه‌مان باید تبعیت کنیم. مثلاً مجلس یک قانونى را می‌گذارد؛ ممکن است من به آن قانون اعتراض داشته باشم

یکم- رهبر عزیز انقلاب تاکنون بارها بر لزوم اجرای قانون تاکید داشته اند. ایشان در نماز جمعه بهمن ماه 1390 خود فرمودند: «توجه كنيم كه وقتى يك مقام مسئول قانونىِ مورد اعتماد، تصميمى گرفت، ما تسليم باشيم. همه‌مان بايد تبعيت كنيم. مثلاً مجلس يك قانونى را مي‌گذارد؛ ممكن است من به آن قانون اعتراض داشته باشم، بگويم اين قانون معيوب است اما قانون است، بايد بر طبقش عمل كنم.»

دوم- محمود احمدی نژاد در اولین واکنش به بازداشت مشاور مطبوعاتی خود از آن ابراز تاسف کرده و وعده پیگیری آن را داد. وی هم در نیویورک و هم در تهران به شدت به بازداشت علی اکبر جوانفکر اعتراض و آن را نادرست عنوان کرده بود.

سوم- حجت الاسلام عباس امیری فر مشاور رئیس جمهور هم در آخرین واکنش مقامات دولتی به بازداشت جوانفکر توسط دستگاه قضایی ضمن نادرست خواندن این حکم از دیدار قریب الوقوع محمود نژاد با رهبر فرزانه انقلاب درباره این موضوع خبر داده است. وی همچنین گفته است: «قطعا خود مقام معظم رهبری هم راضی نیستند که آقای جوانفکر به اتهام توهین به مقام رهبری زندانی شده باشد».

چهارم- حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قوه قضاییه در هفته گذشته و هفته‌های گذشته در مورد کسانی که باید قانون را اجرا کند، اجرا کرده است و در آینده هم این اقدام را با قاطعیت و بدون تبعیض ادامه خواهد داد. وی همچنین گفته است: اگر روزی قانون فقط درباره ضعفا اعمال شود و در مورد صاحب‌منصبان و صاحبان قدرت اجرا نشود، آن روز کمال بی‌عدالتی خواهد بود.

پنجم- در روزهای گذشته رسانه های وابسته به جریان انحراف فشار بسیاری را بر دستگاه قضایی وارد آورده اند تا از تصمیم خود درباره اجرای حکم مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور منصرف شود. آنچه از شنیده ها و شواهد حاکی است این فشار برنامه ریزی شده بوده و در روزهای آینده هم بر شدت آن افزوده خواهد شد. آنچه اما تاکنون شاهد آن بوده ایم مقاومت و صلابت دستگاه قضایی در این میدان بوده است. اگر چه جز این هم انتظار نمی رفت.

ششم- قانونگرایی و قانونمداری شعار زیبایی است که کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران به هنگام انتخابات سر می دهند. اجرای عدالت و قانون به خودی خود کار راحتی است اما آنچه آن را سخت می کند اجرای عدالت درباره نزدیکان است. روی این سخن با رئیس جمهور محترم است که بر اساس قانون اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد. ایشان بارها و بارها بر اجرای عدالت حتی درباره نزدیکان خود تاکید کرده بودند. حالا چه شده است که بازداشت یکی از نزدیکان خود را تاب نمی آورند و چند روزی است یک موضوع ساده را به بحرانی بزرگ تبدیل کرده اند؟

گویا آقای احمدی نژاد فراموش کرده اند که قوه قضائیه نهادی مستقل از قوای دیگر است. آنچه قوه قضائیه در چند روز اخیر انجام داده جز اجرای قانون نبوده و چه بهتر از اینکه مردم دیده و لمس کرده اند که اجرای قانون حد و مرز نمی شناسد و حتی می تواند نزدیک ترین افراد به مسئوولین مملکت را شامل شود. این امر نه آنگونه که برخی گفته اند تضعیف نظام بلکه بر عکس عین تقویت نظام است. ای کاش رئیس جمهور محترم به جای پرداختن به موضوعی بی اهمیت، وقت خود را صرف ساماندهی امور مهم دیگری چون سر و سامان دادن به وضعیت ارز، گرانی ها و ... می کردند.

شفاف-احسان تقدسی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied