شمانیوز
شما نیوز

احمدی نژاد در نشست خبری- 2

احمدی نژاد :نوسانات قیمت ارز مربوط به عوامل بیرونی و درونی است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: نوسانات قیمت ارز متعلق به امروز نیست بلکه مدتی است که بازار دچار نوسانات شده و این روزها تشدید شده است و مربوط به دو عامل بیرونی و درونی است.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری که عصر امروز (سه شنبه)با رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد در پاسخ به این سؤال که منشاء نوسانات قیمت ارز چیست و آخرین اقدامات دولت در راستای کنترل بازار چه بوده است اظهار داشت: نوسانات ارز متعلق به امروز نیست بلکه مدتی است که بازار دچار نوسانات شده و این روزها تشدید شده است.

رئیس جمهور با طرح این سؤال که اصلا مسئله ارز از کجاست تصریح کرد: چرا سال گذشته این حرف ها مطرح نبود؛ بسیار روشن است؛ دو عامل دست به دست یکدیگر دادند تا به ملت ایران فشار بیاورند یک عامل مربوط به بیرون و یک عامل نیز از درون است.

وی بر همین اساس به تحریم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و اضافه کرد: دشمن خرید نفت از ایران را تحریم کرده و بخش قابل توجهی از درآمد ارزی ایران از ناحیه فروش نفت است. همچنین مبادلات بانکی را نیز تحریم کرده است. یعنی اگر نفتی هم فروخته شده درآمد آن قابل هزینه کردن و جا به جایی نباشد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دشمن همه تلاش خود را برای اعمال این تصمیم بسیج کرده است گفت: در واقع این یک جنگ پنهان است؛ یک جنگ بسیار گسترده سنگین و در سطح جهان پراکنده؛ همکاران ما در بانک مرکزی و نهادهای مربوطه تلاش کرده و راه هایی را پیدا می کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنها موفق شدند مقداری از فروش نفت ما را کاهش دهند افزود: البته ما جبران خواهیم کرد؛ البته باید توجه داشت که یک نبرد است و دشمن تصور می کند در این عرصه می تواند ملت ایران را در هم بشکند. آنها تصمیم گیری می کنند و ممکن است تصمیمات جدیدی نیز اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه البته اگر در یک زمانی شرایط مساعد شود راجع به ابعاد نبرد اقتصادی دشمن توضیحاتی را به ملت خواهم داد یادآور شد:اعداد و ارقام و اینکه ما از چه شرایطی عبور کردیم بیان خواهم کرد.

احمدی نژاد همچنین به اقداماتی که برخی در داخل انجام می دهند اشاره و اضافه کرد: چه اقداماتی عملی در بازار ارز و چه جنگ روانی و تبلیغاتی که همراه دشمن علیه ملت سازمان دهی شده، البته همه می دانند تجارت خارجی در اقتصاد ایران سهم بالایی ندارد. اما دستمایه یک جنگ روانی گسترده است و آثار روانی گسترده ای در بازار دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: در اقتصاد هزار میلیارد تومانی ایران، صد میلیارد دلار مبادلات ارزی رقمی بالایی نیست اما همیشه به نوعی عده ای بازار داخل را به قیمت های بیرونی و به واردات گره می زنند و بیش از 50 سال است که به این شکل است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied