شمانیوز
شما نیوز

جنگ غیر رسمی بین ترکیه و سوریه آغاز شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):ترکیه اعلام کرد که ارتش آن کشور با گلوله های توپخانه به اهدافی در سوریه حمله کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،حمله توپخانه ترکیه پس از کشته شدن پنج شهروند ترک در یک شهر مرزی در اثر انفجار خمپاره های سوری صورت گرفته است. بر اساس گزارش ها یک زن و سه فرزندش در میان افرادی بودند که در شهر آک چاکاله و در حمله خمپاره هایی که گفته می شود از سوی سوریه پرتاب شده بود، کشته شده اند.

این نخستین بار از زمان آغاز درگیری های ۱۸ ماهه در سوریه است که نیروی ارتش ترکیه داخل خاک سوریه را مورد هدف توپخانه قرار می دهد.

واکنش های جامعه بین المللی نمایندگان کشورهای عضو ناتو در این زمینه واکنش نشان دادند.

در بیانیه ای که این سازمان منتشر کرده، آمده است که این سازمان "در کنار ترکیه، کشور عضو این سازمان، می ایستد و خواهان توقف اینگونه رفتارهای خشونت بار علیه آن است."

در پی این درگیری، احمد داووداغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه این سازمان در بحران سوریه و آندرس فو راسموسن، دبیر کل ناتو تماس گرفت.

در يك برنامه از پيش طراحي شده همه عليه سوريه موضع گرفتند

بان کی مون از دولت دمشق خواست حاکمیت کشورهای همسایه خود را به رسمیت بشناسد. او گفت این حادثه برون مرزی "نشان می دهد که درگیری های داخل سوریه تنها امنیت مردم این کشور را به خطر نمی اندازد، بلکه به کشورهای همسایه نیز آسیب می رساند."

آقای راسموسن بارها تاکید کرده است که نیروهای ناتو قصد دخالت در درگیری های سوریه را ندارند، اما آماده هستند تا در صورت نیاز، به کمک ترکیه بروند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز درباره خبر روز چهارشنبه گفت: "ما از اینکه نیروهای سوری به ترکیه حمله کرده اند به شدت عصبانی هستیم و از کشته شدن افراد در ترکیه متاسفیم."

نیک کلگ، معاون نخست وزیر بریتانیا، که در ترکیه به سر می برد گفت: "ما خشونت ها را از سوی دولت سوریه محکوم می کنیم و از آن می خواهیم که اتفاقاتی مانند آنچه امروز روی داد را تکرار نکند."

مخالفان دولت سوريه ماه گذشته موفق شدند این منطقه را تحت کنترل خود درآورند و در حال حاضر اين منطقه تحت اختيار دولت سوريه نمي باشد..

حدود شش ماه پیش دو فرد سوری در خاک ترکیه کشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied