شمانیوز
شما نیوز

ناامن‌ترین کشور برای روزنامه‌نگاران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری در حال تبدیل شدن به مرگبارترین و خطرناکترین شغل در پاکستان است.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):بر اساس آمارها، بيش از 80 درصد روزنامه نگاران در يك دهه گذشته در پاكستان كشته شده اند. از اين تعداد 35 تن هدف حمله آدم كش ها قرار گرفته، 12 تن در عمليات انتحاري و هشت تن هم در آدم ربايي ها جان باخته اند.

از سوي ديگر، از 80 روزنامه نگاري كه بين سال هاي 2002 تا 2012 در پاكستان كشته شده اند، تنها 16 تن در سال 2011 كشته شدند و شش تن هم در سال جاري جان باختند. همچنين چهار تن از آن ها از بلوچستان پاكستان بودند.

پاكستان بعد از سوريه و سومالي ناامن ترين كشور براي خبرنگاران تلقي مي شود. بلوچستان، پختون خوا و چند ناحيه قبيله اي نشين ديگر در پاكستان جزو مناطق ناامن براي خبرنگاران هستند.

به نوشته روزنامه نيوز، بسياري از خبرنگاران در اين مناطق با تهديدهاي از سوي نيروهاي امنيتي يا شبه نظاميان طالبان مواجه مي شوند. علاوه بر اين خبرنگاران ولايت بلوچستان از سوي يك گروه حامي طالبان و نيز جدايي طلبان بلوچ و شبه نظاميان مخالف اين گروه ها نيز تهديد مي شوند.

كميته حمايت از خبرنگاران مستقر در نيويورك، پاكستان را جزو بدترين و خطرناك ترين كشورها براي حضور رسانه ها در سال 2012 قرار داده در حالي كه يك گروه ديگر مستقر در پاريس اين كشور را در رتبه 151 در ميان 179 كشور در سال جاري ميلادي در خصوص امنيت رسانه ها و اصحاب رسانه قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied