شمانیوز
شما نیوز

با حضور رئیس جمهور اتفاق می افتد

نمایندگان مجلس نهم فردا نخستین استیضاح را کلید می زنند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):،مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح فردا، استیضاح وزیر ورزش را بررسی خواهند کرد. این نخستین استیضاحی است که در مجلس نهم بررسی می‌شود  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)نمایندگان مجلس شورای اسلامی فردا قرار است که استیضاح محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان را بررسی می کند. این نخستین استیضاحی است که مجلس نهم از زمان روی کار آمدن انجام می دهد.

این استیضاح ابتدا با ۵۶ امضا و در دومین روز از مهرماه اعلام وصول شد ولی چند روز بعد برخی نمایندگان مجلس ایران اعلام کردند که تعداد دیگری از وکلای ملت نیز این طرح را امضا کرده و تعداد امضاهای آن به ۷۰ امضا رسید است.

استیضاح وزیر ورزش با استناد به مواد ۲۱۹ و ۲۲۰ آیین نامه داخلی مجلس و با ۲۰ محور از جمله عزل ونصب ها، حمایت نکردن از بخش خصوصی و جابجایی برخی مدیران به هیئت رئیسه تقدیم شده بود. براساس آئین نامه داخلی مجلس ایران، پس از اعلام وصول استیضاح، وزیر مربوطه ۱۰ روز فرصت دارد که به صحن آمده و درباره سوالات نمایندگان «علنی» پاسخ دهد.

پیشتر سید جلال یحی زاده نماینده تفت و میبد و رئیس سابق کمیته تربیت بدنی مجلس از تلاش برخی نمایندگان و دولتمردان برای منتفی شدن استیضاح آقای عباسی خبر داده بود.

وی گفته بود، «احتمالا جلسه مختصری قبل از جلسه علنی روز یکشنبه برگزار خواهد شد و با وساطت برخی نمایندگان با سابقه تر، موضوع استیضاح به احتمال زیاد منتفی خواهد شد.

کامران یکی از منتقدان جدی عملکرد وزیر ورزش است

حسن کامران نماینده اصفهان و یکی از طراحان اصلی طرح استیضاح درباره این اظهارنظر و برخی اخبار منتشره درباره پس گرفته شدن تعدادی از امضاها گفته بود، «این یک جنگ روانی از سوی وزارت ورزش بود که عوامل وزارتخانه راه انداختند.»

وزارت ورزش و جوانان در ایران در هشتم دی ماه سال۸۹ و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. پس از آن، محمد عباسی در اواخر خردادماه سال ۹۰ با ۱۶۸ رای موافق نخستین وزیر ورزش و جوانان ایران شد.

برخی منابع خبری پیش از این از حضور احمدی نژاد در نشست صبح فردا خبر داده بودند تا وی شخصاً از وزیرش دفاع کند.

ا

حمدی‌نژاد معمولا برای دفاع از وزرا شخصا به صحن می‌آید

حالا روابط عمومی مجلس دستور کار صحن علنی را منتشر کرده است، دستورکاری که اولین دستورش بررسی استیضاح وزیر ورزش و جوانان در نشست صبح فردای صحن است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied