شمانیوز
شما نیوز

پشتیبانی خبری از عوامل مسلح اولویت نخست خبرگزاری فرانسه درباره سوریه است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):پشتیبانی خبری از عوامل مسلح اولویت نخست خبرگزاری فرانسه درباره سوریه است   

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، خبرگزاری فرانسه که همراه خبرگزاری های آمریکایی و انگلیسی، اولویت نخست خبری خود در باره اوضاع سوریه را فعالیت عوامل مسلح در این کشور بدون اشاره به دامنه و پیامدهای اقدامات آنان علیه غیرنظامیان سوری قرار داده است، این رویکرد را همچنان ادامه می دهد و هر گونه ادعا آنان را فورا منتشر می کند. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه بدون اشاره به اقدام گروههای مسلح در شهر حلب و مناطق دیگر شهرهای شاهد درگیری در استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی، روز جمعه خبر فوری سقوط یک بالگرد ارتش سوریه را بازتاب داد.

این خبرگزاری همچنین در چارچوب تشدید دامنه جنگ روانی غربی-عربی علیه حکومت و مردم سوریه، در خبرها و گزارش های خود به اقدامات گسترده کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری در تجهیز و تسلیح عوامل مسلح خارجی و داخلی و اعزام آنان به سوریه برای تشدید درگیری ها که بیشتر از خاک ترکیه صورت می گیرد، اشاره ای نمی کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه برای آنکه اوضاع آرام دمشق را رو به ناآرامی توصیف کند، در حالیکه فعالیت های عادی در پایتخت سوریه ادامه دارد، نوشتد: ارتش آزاد ملی سوریه (شورشیان مسلح ) متشکل از نظامیان فراری و غیر نظامیانی مسلح، اطراف دمشق مستقر هستند.

این خبرگزاری در اخبار و گزارش های خود نیز عملیات ارتش سوریه برای بیرون راندن عوامل مسلح مورد حمایت غرب از شهرها و مناطق مختلف را حمله به مناطق مسکونی خوانده است، بدون اینکه هدف اصلی عملیات نظامی یعنی پاکسازی حضور گروههای مسلح را در مطالب خود بگنجاند.

راهبرد خبرگزاری فرانسه در حمایت از گروههای مسلح در چارچوب ادامه اقدامات این کشور است که امروز (شنبه) نیز بگونه رسمی بر تداوم مداخله در امور داخلی سوریه تاکید کرد.

فرانسه به عنوان عضو اردوگاه غربی-عربی ضد سوری بر خلاف مقررات بین المللی و توافقنامه ژنو، از ادامه سیاست و اقدامات تجهیز و تسلیح عوامل مسلح داخلی و خارجی برای افزایش جنگ شهری با ارتش سوریه که تاکنون صدها کشته و هزاران زخمی و بی پناه برجای گذاشته است، پشتیبانی کرد.

لالیو در مصاحبه اینترنتی خود در پاسخ به پرسش های رسانه گفت: فرانسه در موضوع حمایت های بشردوستانه درباره سوریه همچنان پیشگام است و بین اولین گروهی قرار دارد که وزیرامور خارجه خود را درچارچوب این اقدامات به اردوگاه آوارگان درمرز اردن اعزام کرد.

وی همچنین بدون اشاره به غیرقانونی بودن فعالیت های فرانسه در سوریه که مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر به شمار می رود، آشکارا به ادامه اقدامات پاریس در مناطقی که عوامل مسلح در آنها حضور دارند، نیز اشاره کرد و گفت: فرانسه ابتکارارسال حمایت های مالی از این مناطق را مطرح کرد ولی اکنون نمی توانم بگویم فقط ما در این زمینه اقدام می کنیم، اما راه را باز و دیگران را هم جذب کردیم.

فرانسه در کنار انگلیس و آمریکا به عنوان یکی از کشورهای پیشگام ضد سوری، برحمایت های همه جانبه از عوامل مسلح و معارضان افزوده است.

برگزاری چندین جلسه با حضور نمایندگان معارضان و عوامل مسلح سوری در پاریس، حضور درنشست های مرتبط درکشورهای به اصطلاح دوست سوریه و حمایت همه فراگیر از ادامه جنگ در این کشور، از جمله اقدامات اقدامات پاریس است.

تاکنون چندین بار تلاش کشورهای عضو این اردوگاه از جمله ترکیه و برخی اعضای اتحادیه عرب برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت با هدف دخالت نظامی در سوریه براساس تکرار الگوی لیبی با وتوی روسیه و چین شکست خورده است.

پکن و مسکو بارها اعلام کرده اند که براساس توافقنامه بین المللی ژنو هرگونه حمایت از عوامل مسلح، ناقض برنامه آغاز گفت وگوهای فراگیر و ملی در سوریه است که باید بدون دخالت و تحمیل راهکار خارجی پیگیری شود.

لالیو همچنین در ادامه این مصاحبه با حمایت از اقدامات آمریکا که در برگیرنده کمک های نظامی و اطلاعاتی به عوامل مسلح در سوریه است، اظهار داشت: حمایت ها و کمک های تخصیصی در این زمینه و مناطق مورد نظر در خاک سوریه کافی نیست .

وی که در این مصاحبه بارها تلاش کرد، هدف کمک های اردوگاه غربی-عربی ضد سوری به عوامل مسلح را حمایت از نیازمندان اعلام کند، گفت: تنها راه حل ممکن، تغییر حکومت سوریه است و در غیر این صورت وضعیت جنگ ادامه خواهد یافت و ما نیز آمادگی افزایش اقدامات را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied