شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز:

وکلای ملت برای پس گرفتن امضاهایشان چگونه قانع می شوند؟

استیضاح وزیر ورزش و جوانان در شرایطی برگزار شد که مهمترین دغدغه این روزهای مردم مشکلات اقتصادی ، نوسانات بسیار شدید ارز و مشکلات معیشتی است. نمایندگان بایستی لااقل برای خودشان پاسخ این پرسش را مرور کنند که استیضاح تاریخی عباسی که چندین بار به حد نصاب رسید و چندبار از نصاب افتاد تا چه میزان به بی اعتبار شدن نهاد قانون گذاری و نظارت انجامید و آیا سوال از رئیس جمهور که این روزها دوباره به جریان افتاده سرنوشت مشابهی خواهد داشت ؟

در شرایطی قرار بود وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی استیضاح شود که اغلب کسانی که با جو حاکم بر بهارستان و اوضاع سیاسی حاکم بر کشور آشنا هستند، می دانستند این استیضاح به جایی نمیرسد .

استیضاح وزیر ورزش و جوانان در20 محور و با حدود 50 امضا در ساعات پایانی آخرین روز قبل از تعطیلات مجلس در شرایطی از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد که خبرنگاران حاضر در خانه ملت فریادهای نمایندگان خواهان استیضاح را برای اعلام وصول فراموش نمی کنند .

تلاش ها در ساعات پایانی کار مجلس این تصور را به ذهن می آورد که طراحان استیضاح زمانی را برای اعلام وصول انتخاب کرده اند که با سفر نمایندگان به شهرستان هایشان و در دسترس نبودن آنها امکانی برای مذاکره و لابی و در نهایت پس گرفتن امضاها نباشد . اما واقعا چه اتفاقی افتاد که پس از پایان وقت قانونی و در وقت اضافه 50 امضا به کمتر از 10 امضا رسید و استیضاح از دستور کار جلسه وکلای ملت خارج شد ؟

از ابتدای این ماجرا یک نکته قابل تامل بود و آن اینکه در شرایطی که تورم ، گرانی و نابسامانی بازار ارز به حدی از بحران رسیده که در برخی مناطق تهران به تنش و سوء استفاده برخی ها هم منجر شد آیا شرایط ورزش و وزارت نوپای آن بعد از نتایج نسبتا خوب مسابقات المپیک و پاراالمپیک لندن تا این حد بحرانی شده که باید به جای رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور نمایندگان وقت مجلس و البته مردم را صرف استیضاح وزیر ورزش و جوانان کنند ؟

در پایان هم ذکر این چند نکته ضروری است :

1- اینکه مردم حق دارند این سوال را بپرسند که وقتی وکلای ملت استیضاح وزیر ورزش و جوانان را با این همه هیاهو در دستور کار مجلس قرار دادند و در لحظات آخر و حتی پس از آغاز استیضاح از این کار پشیمان شده و امضاهایشان را پس گرفتند آیا این کار یک بازی سیاسی و شاید هم طرحی برای گرفتن امتیازات گوناگون برای نمایندگان خواهان استیضاح و یا شاید حوزه انتخابیه شان نبوده است ؟

2- استیضاح حق مسلم مجلس و وکلای ملت است اما این نکته را نباید فراموش کرد که این زد و بند های سیاسی تنها باعث لوث شدن این ابزار نظارتی مجلس خواهد شد .

3- نمایندگان باید توضیح دهند چرا با جار و جنجال و هزینه های بالا برای کشور ، دست به استیضاح وزیری می زنند که مشکلات وزارت خانه اش کمترین دغدغه های این روزهای مردم را تشکیل می دهد و همچنین بهتر است امضا کنندگان استیضاح توضیح دهند با کدام وعده استیضاح در حال برگزاری را پس گرفتند.

4- در لحظات پایانی نگارش این یادداشت خبرگزاری ها بر روی خروجی خود، خبر به حد نصاب رسیدن تعداد امضاهای لازم برای سوال از رئیس جمهور را قرار دادند و اعلام کردند سوال از رییس جمهور بیش از بیست امضای اضافی دارد. سوال اینجاست که آیا دوباره قرار بر شروع یک بازی سیاسی فرسایشی و رسانه ای است و یا اینکه نمایندگان می خواهند این بار از این ابزار قانونی درست استفاده کنند ؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied