شمانیوز
شما نیوز

در وزارت صنعت، معدن و تجارت چه خبر است

معاون وزیر: من سرپرستم/ پوستین‌دوز: من مدیرعاملم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):شرکت ملی مس به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی و معدنی کشور این روزها با بی‌ثباتی مدیریت مواجه شده است.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،22 مرداد امسال خبري در رسانه ها منتشر شد كه مبنی بر اینکه نعمت‌الله پوستین‌دوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از سمت خود برکنار شده است.

اين خبر حاكي از آن بود كه سعید مدنی‌، مدیر عامل خودروسازی پارس خودرو جایگزین وی شده است قرار است كه پوستین دوز به عنوان مدیر عامل شرکت مس ایران ادامه فعالیت بدهد.

اما مدتي از اعلام اين خبر نگذشته بود كه سمت جديد پوستين دوز در اين شركت در تاریخ اول شهریور ماه رسما تاييد شد.

45 روز از این انتصاب نگذشته بود که زمزمه رفتن او از شركت ملي مس شنيده شد. نيمه مهر ماه بود كه خبری بر روی خروجی یک خبرگزاری رفت که نعمت الله پوستین‌دوز از این شرکت نیز رفت.

گفته شد كه او از سمت مدیرعاملی شرکت ملی مس برکنار شده است. بر اين اساس قرار شد رئیس هیئت مدیره این شرکت کلیه امور شرکت را در اختیار بگیرد تا مدیرعامل جدید معرفی شود.

با اين وجود در حالي كه يك روز از انتشار خبر بركناري پوستين‌دوز از شركت ملي مس در برخي رسانه‌ها گذشته بود، ايسنا خبر داد كه او روز گذشته در دفتر كار خود حضور يافته است.

گفته مي شد پس از بركناري اردشير سعد محمدي از شركت ملي مس، تعدادي از نمايندگان مجلس (به‌ويژه نمایندگان استان كرمان) به اين حكم معترض شده و حتي بحث استيضاح مهدي غضنفري، وزير صنعت و معدن و تجارت را مطرح كرده بودند.

در نهايت برخي رسانه‌ها خبر بركناري وي از شركت ملي مس را منتشر و از رئيس ايميدرو به عنوان جايگزين او و سرپرست اين شركت نام بردند و هنوز ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که خبرها از حضور پوستین دوز در دفتر كار خود در شركت ملي مس حکایت می کرد.

با اين وجود امروز بار ديگر اعلام شد كه پوستين دوز از شركت ملي مس رفته است. صبح امروز وزارت صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران رسماً از قول رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد، احمدی سرپرستی شرکت ملی مس را تا زمان انتخاب مدیرعامل جدید برعهده دارد.

فریدون احمدی اظهار داشت: مدیرعامل جدید شرکت ملی مس هنوز انتخاب نشده اما فعلاً من سرپرست این شرکت هستم.

وی با بیان اینکه شرکت ملی مس نیازمند آرامش است، افزود: مدیرعامل جدید این شرکت به موقع انتخاب خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: مجتمع‌های شرکت ملی مس به طور مستقل اداره می‌شوند و مدیرعامل شرکت نیز در اولین فرصت ممکن معرفی خواهد شد.

اما ساعتی پیش یک سایت دولتی اعلام کرد که دیدار سفیر فنلاند با پوستین دوز مدیرعامل شرکت ملی مس ظهر امروز در محل شرکت برگزار شد .

این سایت نوشت که در این دیدار، طرح توسعه معدن مس سونگون مورد بررسی قرار گرفت و طرف فنلاندی بر همکاری در این زمینه تاکید کرد.

حال این سوال مطرح می شود که چه کسی پاسخگوی این آشفتگی انتصاب ها در شرکت ملی مس ایران است که از شركت‌هاي ميلياردي تالار شيشه‌اي محسوب می شود و بعد از شركت مخابرات با ارزشي معادل شش هزار و 605 ميليارد تومان توانسته جایگاه‌های دوم بورس را به خود اختصاص دهد.

منبع:مشرق

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied