شمانیوز
شما نیوز

آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می‌شود؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): هنوز مهر به پایان نرسیده است که بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش بر سر زبان‌ها افتاده است؛ استیضاحی که هنوز به صورت رسمی به صحن علنی مجلس نیامده ولی هشداری برای آقای وزیر است.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): زمزمه‌های گلایه برخی نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش در همان روزهای ابتدایی مهر ماه شنیده شد و هنوز این وزارتخانه در تکاپوی اجرای نظام جدید آموزشی بود که خبر استیضاح وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها پیچید.

* وزیر آموزش و پرورش عجله کرده است؛ ساختارها آماده نیست

دلایلی مختلفی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده بود که استخدام بدون ضابطه مربیان قرآنی، وضعیت مربیان پیش‌دبستانی و بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان تربیت معلم از نمونه این موارد بود.

سه روز پیش نیز جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با اشاره به جمع‌آوری بیش از 20 امضا از سوی تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: عجله در اجرای ساختار جدید آموزش و پرورش و آماده نبودن زیرنظام‌های لازم برای آن، عدم آمادگی واحدهای آموزشی برای استقرار این ساختار و استفاده از امکانات غیراستاندارد مانند انباری برای کلاس درس و عدم رسیدگی به امور مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور از مهمترین محورهای مدنظر طراحان استیضاح است.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد اراده‌ای در وزارتخانه برای پاسخ درست به نمایندگان وجود ندارد؛ به همین دلیل، باید ابهامات به نوعی رفع شود.

* بحث استیضاح مطرح نیست

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فارس گفت: بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز مطرح نشده است، در خصوص اظهار نظر رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس درباره استیضاح حاجی‌بابایی افزود: وی به عنوان یک نماینده مجلس در این خصوص صحبت کرده است و بحث استیضاح، نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied