شمانیوز
شما نیوز

سید حسن نصرالله:

پهپاد حزب الله لبنان ساخت ایران بود و صدها کیلومتر بر فراز اسرائیل پرواز کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مقاومت لبنان یک هواپیمای شناسایی لبنانی را ارسال کرد و ما با یک عملیات ویِژه و منحصر روبرو هستیم.این هواپیما که به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرد، ساخت ایران است و جوانان لبنانی آن را مونتاژ کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از به نقل از المنار، دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش سخنرانی درباره موضوع پهپاد نفوذ کرده به عمق رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

وی در ابتدا اظهار داشت: موضوع اصلی سخنرانی ام درباره هواپیمای بدون سرنشین وارد شده به عمق رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه پهپاد نفوذ کرده به خاک اسرائیل متعلق به حزب الله لبنان بود، افزود: ما در یک مرحله از تحول عملیاتی در منطقه هستیم که اسرائیلی ها بسیار نگران کرده است.

نصرالله افزود: موضوع این است که حزب الله لبنان یک پهپاد را از طریق دریا بسوی فلسطین اشغالی فرستاد و این پهپاد با عبور از رادارهای رژیم صهیونیستی از بسیاری از نقاط حساس آنها گذشت و بر فراز تاسیسات دیمونا ساقط شد.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو امروز به طور رسمی اعتراف کرد که پهپاد وابسته به حزب الله بوده ، افزود: برای نخستین بار است که حزب الله لبنان به این توانمندی می رسد

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه این پهپاد نمونه ای مشابه از پهپاد مرصاد ساخت ایران است، تاکید کرد: برخلاف برخی نظرات ارائه شده پهپاد روسی نیست و ساخت ایران است و توسط متخصصان حزب الله توسعه داده شده بود.

وی افزود: ساخت این پهپاد و میزان پرواز آن بر فراز رژیم صهیونیستی نشان دهنده میزان پیشرفت نظامی حزب الله است که به حدی رسیده اند که اسرائیل هم به آن آشکارا اعتراف کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این نشان می دهد که حزب الله بخشی از توانمندی هایش را نشان می دهد و میزان بیشتر آن را مخفی نگه می دارد.

وی تاکید کرد: این آخرین عملیاتی نیست که انجام دادیم و با این پهپاد پیشرفته به ماموریتهای اطلاعاتی بر فراز اسرائیل ادامه می دهیم. در واقع با این پرواز توانستیم قدرت خود را به رخ اسرائیل بکشیم و عملیاتهای غافلگیرکننده تری در انتظار آنها است.

نصرالله افزود: نام این عملیات را به یاد شهید حسین ایوب نام نهادیم که از متخصصان حزب الله در امور نظامی بود و در همین راه نیز به شهادت رسید.

از نخستین روزهای آغاز ناآرامیهای سوریه اعلام کردند که حزب الله هزاران نیرو به سوریه اعزام کرده و در حال جنگ در کنار نیروهای ارتش علیه مخالفان هستند، این ادعایی دروغ بود و همچنان ما آن را تکذیب می کنیم.

محورهای مهم سخنان دبیرکل حزب الله لبنان به شرح زیر است:

مقاومت لبنان یک هواپیمای شناسایی لبنانی را ارسال کرد و ما با یک عملیات ویِژه و منحصر روبرو هستیم.این هواپیما که به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرد، ساخت ایران است و جوانان لبنانی آن را مونتاژ کردند.

اسرائیل درباره موضوع کشف هواپیمایی شناسایی به اسرائیلی ها دروغ می گوید. ما اسرائیلی ها را در زمینه کشف قدرت هواپیما از نظر جمع آوری اطلاعات به حال خود می گذاریم.

ما بخشی از توانمندی و قدرت خود را آشکار می کنیم و بخش بزرگی از آن را پنهان نگه می داریم و این عملیات قدرت مقاومت را آشکار می کند و باید حجم و میزان نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم اسرائیل را متذکر شد.

حق طبیعی ما است که پروازهای شناسایی به داخل فلسطین اشغالی انجام دهیم و این اولین و آخرین پروازهای شناسایی هم نخواهد بود.

دستاورد هواپیمای شناسایی این بود که صدها کیلومتر با عبور از سیستم های دفاعی اسرائیل پرواز کرد.

ما اسم این عملیات را «شهید حسن ایوب» نامگذاری کردیم که از بنیانگذاران این نیرو در حزب الله بود و می خواهیم این هواپیما را «ایوب» نامگذاری کنیم.

نمی توان در لبنان از خط مقدم و پشت جبهه سخن گفت و خط مقدم همه مساحت کار دشمن است. کسی که از انبارها در منطقه النبی شیت سخن می گوید همچنین از حادثه منطقه خرده سلم نیز حرف می زد و مشکل آنها انبارها نیست بله اصل وجود مقاومت است که با دشمن اسرائیلی می جنگد و در برابر طرح آن در منطقه می ایستد.

انبارهای مقاومت باید سری و محرمانه باقی بماند و همه اقدامات درباره آن دنبال می شود و ما اقدامات زیادی را دنبال می کنیم و ممکن است که هرگونه اشکال فنی یا انسانی همانطور که در منطقه النبی شیت روی داد، بروز کند.

از آغاز حوادث در سوریه ما موضع سیاسی روشنی داشته ایم. ما براساس اصول و مبانی فکری و شرعی و سیاسی روشن، موضع خود را درقبال بحران سوریه تعیین کردیم و این برداشت ما است.

از آغاز بحران سوریه، برخی طرف ها در معارضه سوریه حزب الله را به نبرد در سوریه متهم کردند و سخن مطرح شده درباره اینکه ما مبارزان خود را به سوریه اعزام کرده ایم کذب محض بوده و همچنان کذب است.

از همان آغاز حوادث سوریه روشن بود که هدف درگیر کردن نام حزب الله است و تا این لحظه ما در کنار نظام سوریه نجنگیده ایم.

شهدایی که می گویند در سوریه شهید شده اند کجا هستند این در حالی است که ما شهدای خود را آشکارا تشییع می کنیم و از آن خجالت نمی کشیم.

لبنانی ها در تعدادی از روستاهای مرزی در داخل خاک سوریه سکونت دارند و تعداد آنها نزدیک به 30 هزار لبنانی است.

گروههای مسلح به لبنانی های مقیم در برخی روستاهای مرزی در داخل خاک سوریه تعدی و حمله کرده اند.

بخش اعظم اهالی این روستاهای مرزی تصمیم گرفته اند که در خاک خودشان باقی بمانند و از خودشان دفاع کنند.

What Sayyed Hassan Nasrallah said the UAV , the Lebanese Hezbollah , the Iranian-made , and hundreds of miles flown , flew to Israel , Sayyed Hassan Nasrallah ,

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied