شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت سالگرد حج خونین در سال 66

همه آنچه آل سعود بر سر حجاج ایرانی آورد +عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سرکوب و کشتاری که به دستور حکام سعودی و صحنه گردانی ژنرال «اولریش ویگنر» یک یهودی آلمانی تبار برای اثبات خوش خدمتی آل سعود به اربابان خویش (آمریکا و اسرائیل) صورت گرفت.

سایت شیرازه نوشت: روز ششم ذی الحجه سال1407یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است . مکان و زمانی که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا جایی اهمیت دارد که اعراب جاهلیت احترام این مکان و زمان را نگه داشتند اما این حرمت توسط عوامل سعودی شکسته شد. در این فاجعه حتی به زنان و جانبازان هم رحم نکردند، به طوری که نیمی از کشته شدگان زنان بودند .
نظامیان از یک طرف و مزدوران دیگر نیز از بالای پله ها و ساختمان ها، سنگ و آجر و شیشه و بلوک سیمانی بر سر و روی مردم می ریختند. پس از آن شلیک گازهای سمی و خفه کننده شروع شد و بدنبال آن رگبار گلوله ها به قصد کشتن و نه متفرق کردن راهپیمایان برائت از مشرکین سرازیر شد و پیکرهای پاک انسانهایی که جرمشان اعلام برائت و بیزاری از امریکا و اسرائیل و ایادی ناپاکشان بود، درخاک و خون غلتیدند.

سرکوب و کشتاری که به دستور حکام سعودی و صحنه گردانی ژنرال «اولریش ویگنر» یک یهودی آلمانی تبار برای اثبات خوش خدمتی آل سعود به اربابان خویش (آمریکا و اسرائیل) صورت گرفت. چکمه پوشان رژیم سعودی پس از کشتار حجاج، جنازه های شهیده های ایرانی را لگدمال می کردند و به دنبال لوازم قیمتی و جواهرات آنان را سرقت کردند. در روز ۱۱ مرداد ۶۶ تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد که در رویداد خونین مکه جمعاً ۴۰۲ نفر کشته و ۶۵۰ نفر زخمی شدند. این رسانه با طرح این ادعا که ۸۵ تن از کشته شدگان از نیروهای انتظامی سعودی بوده اند، ۴۲ تن از کشته شدگان را از زائران کشورهای خارجی و ۲۷۵ نفر را از زائران ایرانی معرفی کرد. از 275 شهید ایرانی در جمعه خونین مکه، تعداد 30 نفر از شهدا اهل استان فارس بودند که اکثر شهدا را خانم ها شامل می شدند. اسامی شهدای شیرازی این فاجعه به شرح زیر است: خانم ها ریاستی، رقیه حق نگهدار، حاجیه فرح زوربخش، مفتول نجفی، رقیه رفعت بخش آسمان، زهرا محمد مرادپور، منیژه کریمی، صغری شهسواری، ماه سلطان اسماعلی تزنگی، نورسته خواجی، ایراندوخت نماینده، مهرانگیز امینی، و آقایان سرافراز پوررشید، قربان مرادی، سیدمحمد پورحقیقی، محمد ابراهیم فخرائی، نعمت الله نعمتی، عبدالعلی غلامی اهل شیراز بودند. شهدای شهرستان های فارس به شرح زیر است: قمر تاج زارع، خدیجه کدیور، ملیحه کدیور، مهین فاخرمنش، خدیجه جمشیدی، حمیده طالب زاده سروستانی، طبیه تازنگ، علیا اسماعیلی، محمد ابراهیم پور، عبدالصاحب سقازاده

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied