شمانیوز
شما نیوز

جلب ترحم علما با جراحی پلاستیک!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):وزیر اطلاعات دوره اصلاحات به بیان خاطره ای از دوران وزارت خود در مورد عمل عجیب یک روحانی مقیم قم پرداخت.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):به نقل از مشرق ، علی یونسی در گفتگو با اعتماد در پاسخ به این سئوال که "در زمان شما چگونه با بحران‌هاي داخلي برخورد و پيشگيري مي‌شد؟" گفت: سياست ما اين بود كه بحران‌نمايي نكنيم. بحران را از آنچه بود بزرگ‌تر جلوه ندهيم و براي مديريت آن از برخورد امنيتي و نظامي اجتناب ‌شده و با شناسايي عوامل، ريشه‌ها و انگيزه‌ها بطور اساسي مديريت شود و سعي مي‌كرديم بدون هزينه و يا با كمترين هزينه بحران‌ها را مديريت و حل‌وفصل كنيم.

وی افزود: براي نمونه روزي علماي قم (آيت الله وحيد و آيت الله صافي‌گلپايگاني)، با من تماس گرفتند و از حادثه عجيبي كه در قم رخ داده بود، اظهار نگراني كردند و از من براي حل آن كمك خواستند. قضيه بطور خلاصه از اين قرار بود كه روحاني‌اي كه به منزل علما هم رفت و آمد داشت، به مدت چند روز ناگهان ناپديد شده و پس از اينكه مراجعت مي‌كند، ادعا مي‌كند كه عناصر افراطي وهابي او را ربوده و شديداً شكنجه داده‌اند و آثار شكنجه هم در صورت او به‌شكل زخم پيدا بوده است. مامورين ويژه كشف وزارت اطلاعات كمتر از 24 ساعت همه حادثه را كشف كردند و معلوم شد روحاني مذكور براي جلب ترحم علما دست به جعل زده و با عمل جراحي پلاستيك صورت خود را به شكنجه ربايندگان خيالي، نسبت داده است و جراح و تيم پزشكي معالج، توضيحات لازم را در محضر علما ارائه دادند و از بروز يك بحران جلوگيري شد.

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات همچنین در ارزیابی خود از وضعیت اخیر بازار با بیان اینکه "خوشبختانه خيلي خوب هم جمع شد" ابراز داشت: بي‌شك بسياري از اين اعتراضات مانند بسياري از كشورهاي ديگر عادي است و انگيزه سياسي ندارد ولي گاهي به‌دليل سوء تدبير به يك مساله امنيتي تبديل مي‌شود.

یونسی تاکید کرد: عقل امنيتي و سياسي حكم مي‌كند كه حوادث اجتماعي را با اصول خاص خود، حل‌وفصل كرد و هرگز اجازه نداد تا به يك مساله امنيتي تبديل شود و حتي بايد تلاش كرد تا حوادث امنيتي را ساده‌سازي كرد و يك مساله عادي جلوه داد.

وی اضافه کرد: اين روش از يك بلوغ فوق‌العاده امنيتي ـ سياسي ناشي مي‌شود ولي خوشايند بسياري از سازمان‌هاي امنيتي جهان سوم نيست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied