شمانیوز
شما نیوز

صالحی خبر داد

پیشنهاد غیررسمی و مکتوب ایران برای حل بحران سوریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):،وزیر خارجه کشورمان از پیشنهاد غیررسمی و مکتوب جمهوری اسلامی برای حل بحران سوریه خبر داد و گفت: نسخه ای از این پیشنهاد را به دولت سوریه،مصر، عربستان،ترکیه و همچنین اخضر ابراهیمی ارائه کردیم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز) :علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امشب پس از دیدار و گفت وگو با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه به تشریح توافقات حاصله با ابراهیمی پرداخت و گفت: به طور تفصیل درباره سوریه تبادل رای و رایزنی کردیم.

وی افزود: در نیویورک و در طی نشست وزرای خارجه گروه تماس قول دادم که افکار و نظارت کشورم را در مورد سوریه به طور مکتوب تهیه کرده و به مصر، عربستان، ترکیه و اخضر ابراهیمی تقدیم کنم که این کار صورت گرفت.

صالحی در توضیح بیشتر خاطر نشان کرد: پیشنهادی به طور غیررسمی و مکتوب ارائه و نظرات خود را به طور تفصیل بیان و نسخه ای نیز به دولت سوریه ارائه کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد که اخضر ابراهیمی با تجاربی که در کارنامه اش در حل بحران های بین المللی دارد بتواند با همیاری و همکاری کشورهای منطقه و سایر کشورهای موثر برون رفتی مسالمت آمیز را برای سوریه بیابد تا بحران سوریه به طور مسالمت آمیز توسط خود سوری ها حل و فصل شود.

صالحی همچنین بر توقف خشونت و کشتار در سوریه تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied